tisdag 23 juli 2019

Själsfränder som inte är redo

SJÄLSFRÄNDER SOM INTE ÄR REDO ÄNNU. Vi möts för att vi har något att lära varandra, att göra om och göra rätt i detta liv och att hjälpa varandra utvecklas och växa. Den kärlek som finns mellan två själsfränder är så fri så när vi försöker ta ner den i denna jordiska form och placera ner den i fack som vi kallar för relation det är oftast då som rädslorna kliver in och det är där som utmaningarna kan väckas.


En sån här kärlek ska vara fri, den ska vara villkorslös. När läxan är avklarad förändras frekvensen och vi är redo att möta nya individer. I vårt paradoxala Universum är det dessutom ofta så att de som känns svårast att möta är de vi har mest att lära av.


Något som också är karakteristiskt för själsfränder är att man har en liknande energi, och man delar ofta väldigt lika syn på livet, intressen och värderingar. Vad som är viktigt att ta med sig här är att själsfrändemöten inte sker förrän vi är redo för den utvecklingsprocess och prövning som det innebär. Din själsfrände är inte bara någon som kommer att försvinna enkelt ur ditt liv. Han kommer inte att kunna leva en dag till utan att titta in i dina ögon och se sin framtid i dem.


Om du inte hittat din själsfrände ännu så vet du att det kommer att hända förr eller senare. Har du träffat någon som det känns speciellt me oavsett om det är en vänskapsrelation eller en kärleksrelation så är ni helt säkert själsfränder. Något annat som också är helt säkert är att detta inte med automatik innebär att livet blir en harlekinroman och att ni kommer att sväva på rosa moln resten av livet. Det är så hett mellan oss att folk märker det.


Så nu undrar jag, är det jag som har tappat det helt och blivit helt blind av kärleken och han verkligen bara har utnyttjat mig (han är INTE typen som ligger runt) eller är han precis lika rädd för att bli sårad som jag är ? Vi alla har en själsfrände som är andligt bunden till oss och mellan själsfränder finns ett band som aldrig kan brista. Ett band av kärlek och förståelse som övervinner allt: avstån sorger, ja till och med graven. När ni rör vid varandra eller har sex upplever du en dimension som du aldrig gjort förut. Resultat: Ju fler ja-svar du har desto troligare är det att du träffat din själsfrände.


Själsfränder som inte är redo

Har du fler nej- än ja- svar kan du öka dina chanser att möta en själsfrände genom att läsa råden på uppslaget innan. Men det är något med hans ögon. Kanske bara att de är outsägligt vackra och jag är säkert inte ensam om att tycka det. Ett svar jag fick från ett medium tolkar jag det som att denne man är min själsfrände , men jag vet inte om känslan jag har för honom är ömsesidig eller om jag bara vill att det ska vara så. Nu ska vi prata lite om situationer när det inte går som vi planerat.


Ibland händer det att oavsett hur stark dragningskraft vi känner, personen i andra änden är inte redo. Själsfrände som inte är redo. Detta är säkert en extremt frustrerande situation. Man anar en själsfrände och läser med ständigt ökad glädje.


Jag vet inte om det är för att jag idealiserar honom när jag inte kan få honom eller om det är för att han var min själsfrände och jag lät honom försvinna. Horder av ridande tonårstjejer i Sverige hade fått en själsfrände som vann tävlingar. Ni är tvillingsjälar, inte själsfränder , för då hade ni inte haft sådana problem.


Den närhet som ni två har haft, kommer du att få tillsammans med din själsfrände. Fast större och utan de problem som du hade med din tvillingsjäl. För med din själsfrände är det menat. Senare i livet kommer din tvillingsjäl att dyka upp igen. Alternativ två är en person som man inte har en tidigare själsrelation me och den typen av relation är också den som har störst variation och kan se ut på många olika sätt.


Själsfränder som inte är redo

En själsfrände är någon som ingår i ens själsfamilj och som man har haft många liv tillsammans me man känner varandra mycket väl och är väldigt viktiga för varandra. Det var inte lätt för någon av dem. Trots detta så kan vi inte låta bli att närma oss vår tvillingsjäl och den enorma kärlek vi känner i dess närhet om vi väl upptäckte denna person i vårt liv eller omgivning.


Rekommenderas därför varmt, men om du inte är redo för svaren eller om du får det svar du inte vill ha: vänd dig då till ett riktigt orakel för annars är risken stor att du drar kort på kort i hopp om att ditt svar ska komma upp. Oftast har den här själen exakt samma antal liv som du och kunskapsmässigt kommit lika långt, via tidigare liv, som du själv. När man väl möter sin själsfrände , känns det som att man blir hel.


Man ser i ögonen att där är han eller hon som jag letat efter! Du behöver inte längre fråga dina kompisar om hur du ska lösa ett problem med din partner. Du är trygg i ditt förhållande och ni vet båda hur den andra är funta så om det skulle uppstå några problem så löser ni det på ett sätt som passar just er. Träffade min själsfrände innan han var mogen för ett förhållande han är mycket yngre än mig.


Han har växt in i förhållandet och är idag den underbaraste man som finns. Innan jag träffade honom fanns inte ens ordet själsfrände för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg