tisdag 2 juli 2019

Vänner dikt

Dikter om vänskap – Dikt av 12. Det finns så mycket du inte kan se. Som tanken på dig kan få mig att le. Så mycket jag vill att vi ska göra. När jag tänker på dig så blir jag glad.

Det mesta jag kan göra för min vän är helt enkelt att vara hans vän. En vän som du är värd så mycket för mig! Rätt skönt ändå att veta ,för livet har sina upp o nedgångar ,och det är jag som till stor del lär mej hur jag ska hantera det.


Så lite tröst på vägen,när det händer igen att du kanske mister en vän , att tiden läker alla sår ,fast inget blir sig likt som det var igår. Och på kinden rinner en tår. Om du har som utgångspunkt att hitta vänner , kommer du att upptäcka att de är mycket sällsynta.


Zig Ziglar “Min bästa vän är den som tar fram det bästa ur mig.

Underbara vän – en dikt om vänskap. Min älskade vän nu ska du få se Att du nästan alltid kan få mig att le. Här hittar du Alla hjärtans dag hälsningar, Alla hjärtans dag dikter , kärleksdikter för din älskade på Valentindagen, Valentindagen dikter till din vän , vänskapsdikter på Vändagen, kompisdikter, Vändagen dikt till din kompis. Begravningsverser till dödsannonser är ett fint sätt att uttrycka sin sorg.


I vår lista med verser och dikter får ni inspiration till er annons. Hälsningstexter till sista avskedet, begravningsdikter till sorg, vackra verser och rim till begravningen, minnesverser vid dödsfall, textförslag till begravningsannonser, minnesverser till dödsannonser, minnesverser vid begravningen, minnesverser för begravningen och minnesor dikt om sorg, dikt om döden, dikter sorg dö deltar i. På grund av upphovsmannarättsliga skäl har vi varit tvungna att ta bort verser och dikter förutom nedanstående där författarna givit sitt tillstånd. Denna dikt är hämta med tillstån ur boken ”Sakna dikter ur sorgen” av Ewa Åkerlind. Ta hand om dina vänner och behandla dem som du själv vill bli behandlad. Man behöver inte vara ensam, då de bästa vännerna alltid kommer att finnas där för en precis som man själv alltid kommer att finnas där för dem.


En god vänskap är värd mer än guld och dessa citat om vänner kommer att bekräfta detta. Se fälten, som mognar om hösten, all vitnade säd invid vägen. Här är tre dikter som jag skrivit (och som finns tryckta som kort).


Om du kopierar dikterna vill jag bara att mitt namn står med som författare. Hon delar gärna tankar, drömmar och minnen. Hon lyssnar och besvarar och vågar alltid fråga.

Verkliga vänner finns även när du själv inte har så mycket att ge. Det behövs inga or bara vetskapen att de finns räcker gott. Det händer att tiden går, du hör inget från din vän under lång tid.


Vänner försvinner inte, bara bekanta. Jag är glad att vara din vän. Utbudet av begravningsdikter är stort och det kan ibland kännas svårt att avgöra vilken dikt som egentligen passar bäst.


För att underlätta ert val har vi på Lavendla Begravningsbyrå samlat några väl utvalda dikter till begravning från några av Sveriges mest kända författare och poeter. Hedra minnet av en vän eller anhörig som gått bort. Här har vi samlat passande minneshälsningar, verser och dikter till begravningen. Här kan du läsa dikter och minnesord till begravningar.


Det är våra utvalda förslag som är fria att användas. De kan läsas vid själva begravningen eller skrivas i dödsannonsen. Det kan också vara ord till tröst och stöd i din egen sorg. Det är enskilda som skrivit dessa minnesord eller kända poeter som skrivit dikter.


Vi har roligt vad vi än hittar på Och det är nåt inte alla kan förstå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg