tisdag 8 augusti 2017

Frikort förhållande

Med frikort menas att man i ett förhållande har en utsedd person vilken man enligt överenskommelse är tillåten att vara otrogen med. Får man utnyttja sitt frikort? Mitt frikort är Annika Norlin, fin och bra artist. Vad sambons frikort är vet jag inte, han hade ingen självklar sist vi pratade om det!


Idag i mitt grupparbete så pratade vi om dig, och din bok Snacka Snyggt. Det var så märkligt, för jag blev alldeles ivrig och tänkte säga HON ÄR MIN KOMPIS! Hit, till punkten där frikort ska väljas, når alla sunda förhållanden inom ett halvår.


Själv vacklade jag mellan sångerskan Lisa Ekdahl och ”Förkvälls” programledare Carina Berg. Efter noga överväganden bestämde jag mig för den senare. Man får välja var sin känd person. Eller är det risky business som kan resultera i att partnern tycker att. Alla känner vi väl till teorin med att ha frikort.


Alltså att man i ett förhållande väljer ut ett par personer, ofta kändisar, som man får ligga med om tillfälle skulle ges. Och det räknas inte till otrohet. Okej, det är vida känt men nu undrar jag hur nära ett frikort egentligen får vara?


Vad jag förstått så har de flesta som har ett frikort valt nån superkändis (jag likaså med Kate Hudson) som man med största sannolikhet aldrig kommer träffa men ni som röstar ja får gärna lägga till en kommentar med vem som är ert frikort. Okej om kankse båda i ett förhållande går med på en sån där sak men nej ja är helt emot det! Tycker det är en dum sak att ha i ett förhållande.


Man ska bara vilja vara med sin kära. Du som har en pågående högkostnadsperiod vid årsskiftet får automatiskt dina tidigare inköp överflyttade till den nya högkostnadstrappan. Om du redan hade uppnått frikort vid årsskiftet behåller du det resten av 12-månadersperioden.


För något år sedan var jag på en fest där alla skulle säga vem som var deras svenska frikort. Jag hade inte funderat på det men jag drog till med Sigge. Men det funkar ju inte längre. Ett frikort känns som att det måste vara någon som är totalt omöjlig att få ligga med. Vilken kändis är ditt frikort ? Den frågan har blivit allt vanligare i relationer.


Här är frikorten som svenska kvinnor väljer. De senaste åren har det blivit något av en sport att ha ett frikort – alltså en känd person som man får ha sex me trots att man är i ett förhållande. Hur viktigt är ett frikort i en relation? Relationer och samlevnad: allmänt.


Visa ämnen Visa inlägg Aktuella ämnen. Vad skulle hända om man fullföljde det? Margaux och Jacob pratar om svartsjuka i dagens avsnitt och när man kommer. Skulle du kunnna tänka dig att ge din partner ett frikort för sex, till vem i så fall?


Frikort förhållande

Vem får du ha sex med? Har du fått ett frikort av din partner till någon? Mejla oss och berätta! Man tycker att generikareformen borde ha lett till färre frikort , eftersom det tar längre tid för patienterna att nå frikortsgränsen med billigare läkemedel, men så är det inte.


Var med i omrösningarna här nere till. Vi vet att ingen av oss skulle gå bakom ryggen på varandra och är väldigt trygga i vårt förhållande. Om vi nu ändå skulle prata om frikort skulle jag nog välja Dean från Supernatural eller Damond från The Vampie Diary.


Frikort förhållande

För mig karaktärer, att tänka på frikort med någon ”äkta” person känns olustigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg