onsdag 23 augusti 2017

Aprilskämt mamma

Mitt bästa aprilskämt är att skicka sms till en vän och säga att någon Björn har ringt till mig men hamnat fel och egentligen söker vännen. Så skickar jag med numret till Ölandsdjurpark så får de kolla upp numret själva, antingen genom någon nummerupplysning eller i bästa fall ringa dit. Många tidiga aprilskämt slutade på samma sätt.


Flera gick igenom och omkom. En timme senare dök en ny bild upp där man ser Justins fru Hailey Bieber vara hos läkaren med texten Om ni trodde det var ett aprilskämt.

Kort därefter bekräftades det dock att det var ett aprilskämt då han publicerade ännu en ny bild med texten Vänta omg är det ett,,, APRILSKÄMT Justin Bieber lurades sina följare på Instagram. På april vet jag vad ni ska göra om ni har en lillasyster som är mörk rädd. Då ska ni be Henne att be mamma att hämta strumper elr något men glöm inte att ta ur lampan och sätta tejp på tändaren. Lilla systern måste va 3-år ha det ! Ja, tro det eller ej men man roade sig med att hitta på aprilskämt redan för 1år sedan. Läraren berättade bestört för klassen att hon hört på radion att Sverige beslutat sig för att sluta tillverka godis.


De hade kommit på att det var onyttigt. Kändiskocken Melker Anderssons har de senaste åren stöpt om sitt imperium och satsat på snabbmatskedjan Vigårda – vilket orsakat mångmiljonförluster.

Sixten höll på att börja gråta. I Sverige är det vanligt att massmedia har falska artiklar och reportage den första april. Det roligaste hade förstås varit om jag orkade dra till med något eget aprilskämt här på bloggen, men energin räcker inte riktigt till idag. Känner mig lite småkrasslig och inte alls så pigg och glad som jag önskar att jag var. Och påsken är på intåg.


Så går en dag i Linneryd. Det hade ju varit roliga nyheter om det var sant. Aprilskämt : Nylonstrumpan. Dessvärre verkar detta vara ännu ett aprilskämt , som Gaffa skriver om. Bildkälla: TT Nyhetsbyrån.


Bahnhof startar könsindelat internet. Förebilden är tydligen separata badtider i simhallar. Förändringen är obligatorisk för alla som surfar på internet.


Så var det första april igen, dagen då det gäller att vara extra uppmärksam för att inte bli måltavla för något aprilskämt. Oj, så många vi var som gick på den! Min älskade mor figurerar ofta i den här bloggen och jag tänkte att ni skulle få lära känna henne lite närmare.

Något som karakteriserar vår familj är den. Jag sitter här och försöker komma på något klurigt skämt, men jag vet inte riktigt vad jag hade kunnat lura er om, haha. HD:s aprilskämt var lika fånigt som alltid. Jag tycker egentligen att det är jättetråkigt med tidningarnas aprilskämt men kan ändå inte låta bli att söka efter dem. Mamma lyckades lura pappa ett antal gånger genom att bjuda honom på sojakaffe.


Hade vi varit senare hade man kunnat berätta som julklapp:) Min mamma fyller april så hon lär hoppas på det datumet och det är inte helt osannolik det blir det men hade varit skönt med en ensam födelsedag. Kommer nog berätta för min syster idag av praktiska skäl. Hon har en nyfödd och där finns en guldgruva av saker att ärva! Pappan kommer sannolikt få samma belopp, och det är inget aprilskämt.


Polisens tekniker lyckades inte fastställa om det var mamman eller pappan. Rättsläkarna lyckades inte heller med att få fram bevis för om det var pappa eller mamma som var mördare. Förhörsledarna gick bet på att få fram ett erkännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg