måndag 14 augusti 2017

Fina dikter till en vän

Behöver du förslag för dikter om vänskap? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera fina vänskapsdikter. Skicka blommor till en vän – Här hittar du bra erbjudanden.


Dikter om vänskap – Dikt av 12.

Det finns så mycket du inte kan se. Som tanken på dig kan få mig att le. Här hittar du Alla hjärtans dag hälsningar, Alla hjärtans dag dikter , kärleksdikter för din älskade på Valentindagen, Valentindagen dikter till din vän , vänskapsdikter på Vändagen, kompisdikter, Vändagen dikt till din kompis. Andra liknande dikter. Ni pratar med varandra varje dag och har en självklar plats i varandras liv.


En vän som du inte många får ha En som med glädje kan säga vad var det jag sa När jag gjort nåt dumt och hamnat i gräl Av många, knepiga och olika skäl. Min älskade vän nu ska du få se Att du nästan alltid kan få mig att le. Klicka här för att läsa hela dikten Underbara vän – en dikt om vänskap.

Hälsningstexter till sista avskedet, begravningsdikter till sorg, vackra verser och rim till begravningen, minnesverser vid dödsfall, textförslag till begravningsannonser, minnesverser till dödsannonser, minnesverser vid begravningen, minnesverser för begravningen och minnesor dikt om sorg, dikt om döden, dikter sorg dö deltar i. Begravningsverser till dödsannonser är ett fint sätt att uttrycka sin sorg. I vår lista med verser och dikter får ni inspiration till er. Kolla också: Text till födelsedagskort – Citat om älder – Roliga grattishälsningar.


Skicka födelsedagsblommor – Här hittar du bra erbjudanden. Födelsedagsrim – Dikt av 16. Bland årets alla dagar finns en särskilt viktig dag – den. När ett husdjur dör, kommer det till en plats bortom Regnbågsbron. Där finns kullar och dalar med mjukt gräs, där våra älskade vänner leker tillsammans hela dagarna.


Där finns vattendrag med friskt vatten, massor av mat och solsken som håller dem varma. Kärlek i all ära, men att ha en bästa kompis som alltid finns där är något alldeles extra. Till begravningsprogrammet, i dödsannonsen eller på kort till blomsterkransen kan det vara fint att skriva några väl valda ord eller en fin begravningsdikt.


Letar du efter kortare texter såsom en eller två meningar kanske en variant av en kondoleans passar bättre. En vän är som en dyrbar skatt, som vi måste vårda o behandla ömt. Verkliga vänner känner med dig, även när du har det svårt.


De finns inte bara där i dina lyckliga stunder, då skratten klingar o livet är en fest. Det behövs inga or bara vetskapen att de.

Här är några av mina dikter (finns också tryckta på kort). Om de används vill jag att mitt namn finns med som författare. EN VÄN - av Siv Andersson En vän kan bejaka och skärpa alla sinnen. Hon delar gärna tankar, drömmar och minnen. Hon lyssnar och besvarar och vågar alltid fråga, och när du är rädd kan hon få dig att våga.


Kom till oss, ty denna jorden, den är icke riket ditt! Jag har lyssnat till de stillsamma böljeslag mot stran om de vilda havens vila har jag drömt. Och i anden har jag ilat mot de formlösa lan där det käraste vi kände skall bli glömt. Hedra minnet av en vän eller anhörig som gått bort.


Här har vi samlat passande minneshälsningar, verser och dikter till begravningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg