tisdag 12 maj 2015

Gravid vecka 30 sammandragningar

Få en ökad förståelse av barnets utveckling i magen. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. Under graviditeten övar livmodermuskeln inför förlossningen.


Gravid vecka 30 sammandragningar

När muskeln drar ihop sig kallas det för en sammandragning. Det är vanligt att få sammandragningar. Ofta känns de från och med mitten av graviditeten. Hur känns sammandragningar ? Hur man känner och upplever sammandragningar varierar från kvinna till kvinna.


Läs mer om sammandragningar under graviditeten på Babyhjälp. Sammandragningar kan börjar redan i mitten av graviditeten och känns ofta som om magen blir spänd och hård. Gravid vecka Förvärkar, bröst som börjat läcka råmjölk och små sparkar som syns utanpå magen. Nu börjar förlossningen närma sig.


Vissa barn sparkar mer, andra håller sig ganska lugna. De kommer liksom ganska regelbundet tycker jag, speciellt om jag varit ute och gått. När bör man oroa sig och kontakta fl? Barnet när du är gravid i vecka 30.


När du är gravid i vecka mäter barnet cirka centimeter och kan väga upp till kilo. Vikten kommer öka med ungefär 2gram i veckan från och med nu men den kan skilja sig mellan olika barn beroende på föräldrarnas gener liksom moderkakans storlek och funktion. Vllken skillnad är där på sammandragningar och förvärkar. Du är gravid i vecka och har nu bara veckor kvar. Många av de graviditetssymptom som var vanliga under den första tiden kommer nu tillbaka.


Gravid vecka 30 sammandragningar

Otroligt mycket sammandragningar nu, hur mycket är okej egentligen? Framför allt om pulsen ökar lite (blir stressa irritera ser på nån spännande film etc.) eller när jag rör på mig för mycket. Hjälp, mycket sammandragningar ! Har sedan igår kväll haft mycket sammandragningar. Har inte riktigt haft det tidigare. Det spänner och gör ont i magen.


Kan det komma så här plötsligt? Jag vet att det inte är värkar o att det inte är dags för förlossning än. Hade det vart värkar hade ju smärtan ökat.


Gravid vecka 30 sammandragningar

Få massor av klubbförmåner, gratis! Ta del av förmåner och erbjudanden. När jag väntade min första dotter hade jag inga sammandragningar jag kände av och jag kände inte av att magen blev hård under förlossningen heller. Förra måndagen så började jag få sammandragningar och nu får jag dom oftare och oftare. Det vanligt att mer och mer koncentration riktas mot barnet i magen och den kommande förlossningen vilket påverkar förmågan att fokusera på annat.


Jag var tvungen att ringa till BB förra veckan för jag knappt kunde stå. Då fick jag reda på att jag har kraftiga sammandragningar och att min lille i magen redan är fixerad neråt och ligger neråt. Känns inte alls så bra nu med tanke på att det är några veckor kvar. Nu går vi in på slutspurten – bara tio veckor kvar. Det kan vara bra att börja tänka på allt som behöver ordnas.


En del känner tydligt av foglossningar och har andra krämpor medan andra mår bra och kan röra sig som vanligt. Många upplever att sömnen blir lidande så försök vila så ofta du har möjlighet. Läkaren sa också att upp till smärtsamma sammandragningar om dan är ok.


Nu har inte jag haft smärtsamma sammandragningar , men de var ändå så otroligt många och ville inte ge med sig. Foglossning känner jag av i svanskotan. Hoppas att de blir bättre för. Jag har en fråga om sammandragningar.


På rutinultraljudet såg man att bebisen ligger långt fram och moderkakan bak, så jag har känt sparkar sen vecka 17. Tack och bock alla tjugonåntingveckor, det känns härligt att idag välkomna vecka , ett riktigt stort delmål, nu får vi lov att börja räkna ned på riktigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg