måndag 25 maj 2015

April april din dumma sill jag kan lura dig vart jag vill

Tiden går fort, i dag är det redan första april , har inte blivit lurad än, men det kanske är för att jag håller mig hemma idag. Men, det är inte bara i Sverige som man ” lurar ” varandra den april , det görs i många delar av världen. Nylonstrumpor över tv:n, pantpengar för bajs och hamburgare för vänsterhänta. Glosbe, online-lexikon, gratis.


Bläddra milions ord och.

Man kan ju undra över sillen – finns den där bara för att ge ett bra rim? Men även det franska uttrycket innehåller faktiskt fiskar. Där heter det nämligen att du ger någon en poisson d’avril.


Månaden april är förknippad med en del sedvänjor, talesätt och skrock. Så fort jag hade kommit bakom krönet vid fortpinta så ser jag denna gigant till häst! Jag började skratta ganska mycket för jag förstod ju först då att det var StarStable´s april -skämt.


Detta skulle jag säga var ett ganska bra skämt gjort av dom, dock tyckte jag att förra årets skämt var roligare. Skip navigation Sign in.

In och killa videon så får du ser hur det gick. Så sa vi när vi lurat någon i skolan! Jag har fått lära mig att här i Gyllebo får man inte plocka den ramslök som. Jag kan lura dig vart jag vill ! Du dudu dudu dudu du… Du dudu dudu dudu du… En vår är här igen Och jag är kär igen En vår, det är nog så Att det är den jag väntat på. Skämten gick då ut på att lura någon att gå dumma ärenden.


Helgdagar april hittar du här. Stora luraredagen Den enda dagen på året då det är tillåtet att luras riktigt ordentligt. Till och med i TV och tidningar blir vi lurade. Ett som är säkert är att det inte bara är vi i Sverige som håller på med det. Socialstyrelsens rapport.


Den april firar man i många länder den så kallade skojardagen. Wörterbuch und heißt übersetzt auf deutsch Apri. De busiga barnens favoritdag april är här. Om du förbereder dig lite snabbt kan du ge tillbaka med ett och annat aprilskämt!


Här kommer lite inspiration.

Upplagd av Jenny Esbjörnsdotter-Karlsson kl. Aprill, Aprill din dumma sill. Du får luras april ! Nu startar vi ett nytt tema i NOVO som heter HÄLSA.


Vi ska prata och läsa om kroppen och vad vi kan göra för att må bra. Du ska få svara på en enkät från Stockholm stad. De vill veta hur ni elever trivs i skolan.


På nätet hittar jag inte heller något. Men som sagt så var jag ju på en anställningsinterjuv i dag! P men det är underbart med vakmöjligheten, det är lite orättvist faaktiskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg