fredag 3 november 2017

Baka något gott

RECEPT Baka till fika. Att bjuda på gott hembakat fika uppskattas av många. Vi har flera recept på prima fika som är lätt att baka och dessutom passar perfekt att bjuda familjen eller kollegorna på.


Gör det enkelt för dig och baka en god kaka till eftermiddagsfika, till kaffekalaset eller till att frysa in. Det finns mängder med enkla recept som du kan använda när du bakar och prova dig fram med olika smaktillsatser och kryddor.

Recept Baka Bakning har blivit en trend som är här för att stanna, det knådas och vispas i varenda kök! Sött och salt, mjukt och knaprigt - möjligheterna i bakbunken är oändliga. Jag hoppas att ni kommer att finna några recept som faller er i smak. Ni kan även skicka egna recept gärna med en bild av resultatet – så kommer jag att publicera det i era namn.


Ni vet säkerligen att jag älskar Chocolate chip cookies och bakar det mer än gärna så ofta jag kan. Tryck ut degen på en plåt, grädda och vips så har du världens godaste småkaka. Ta på dig ditt finaste förkläde, starta på din favoritmusik och sätt igång bakningen!


Att baka är roligt, och det behöver inte vara på fullaste allvar.

Improvisera om du glömt att köpa hem ingredienser, många går att ersätta, och var inte orolig för att dina bakverk inte ska bli vackra nog. Efter nästan år tyckte vi det var dags för Baka. Vi hoppas du gillar vår nya design! Skulle du hitta något som ser lite tokigt ut eller inte fungerar som tänkt - ta gärna ett skärmskott och maila oss.


Baka cupcakes, muffins och mycket annat gott efter Leilas recept! Leila Lindholm bakar som mormor gjorde, med riktigt smör och från grunden. I programmet Leila bakar får vi tips om hur man lyckas med att baka allt från klassiska kakor till cupcakes, muffins och enkel sommartårta.


Att baka just i långpanna är ju så himla smidigt, det går oftast rätt fort och du får fika som räcker till många. Först ut är de här helt fantastiska biskvierna i långpanna– ni är många som googlar på dom och hamnar hos mig. Enkelt, gott och väldigt snyggt – det blir resultatet när du bakar i långpanna. Här är de bästa recepten för din bakning – alla recepten är uttänkta för långpannan.


Gör bland annat kanelbullar, blåbärskaka, citronrutor, lakritskladdkaka, svartvinbärskaka och kärleksmums som du aldrig har bakat dem förut. Baka din egen morotskaka i långpanna så räcker det till alla gäster. Kär kaka har många recept… Morotskaka är något av en klassiker på många fikabord. Till påsk är det många, inklusive jag själv, som vill baka något gott och ge bort.


Här följer en liten inspirationslista på goda , lite hälsosammare, söta, perfekta och hembakade påskpresenter!

Ugnsfast form i grått från ERNST. Den generösa storleken och den runda formen ger dig ett brett användningsområde. Tillverkad i tåligt stengods glaserat i en tjusig grå färg. Formen finns även i mörkgrått och vitt. Försök att baka något som inte smular och är allt för kladdigt.


Det kan sätta sina spår på korten om man har choklad eller annat smetigt som kladdar ner. Småkakor kanske kan vara något som kan ligga på fatet och som man enkelt kan ta mellan spelrundorna. Jag har ingen mortel, så jag körde med malen kardemumma istället, vilket gick kanon.


Jag tycker om kardemumma, så jag hivade nog i drygt tsk. Ja och sen hade jag visst bara en halv vaniljstång hemma också, så då tog jag vaniljpulver istället. Något som alla borde ha hemma. Oavsett ska du veta att det finns massor av gott som går att baka utan gluten!


Här har vi samlat några av våra absolut smarrigaste bakverk som du kan baka när sötsuget faller på, som både är glutenfria och är nyttigare varianter av traditionella bakverk. Basen består av smält choklad men jag tycker det är gott att tillsätta lite extra kakao för en något kraftigare chokladsmak. Muffins och mjuka kakor är alltid en höjdpunkt till fikat eller picknick-korgen. Oftast ingår bakpulver. Tänk på att alltid baka med smör för bästa resultat.


Det är enkelt att baka och går snabbt. Här finns många goda och enkla recept på muffins, sockerkakor, rulltårtor och andra mjuka kakor med bilder. Bakade precis detta brö följde recept. Plåten var lite lite större.


Men mitt bröd blev superplatt. Vad kan jag ha gjort för fel. Tog tid att få i mjölet och sen lät jag den blandas i 4min till, kan det har varit för lång tid i blandaren.


Har ej smakat ännu, hoppas d blev gott iaf.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg