måndag 6 augusti 2018

Hur ska jag träffa någon

Sen har jag ett gott råd till när du träffar någon : Var uppriktigt nyfiken på henne. Prata inte så mycket om dig själv utan vänta på hennes frågor. De flesta pratar om sig själv och sitt.


Försök ta reda på hur hon är, vad hon tycker om, vem hon är. Jag är år, singel sedan år tillbaka och undrar om du har några tips på hur jag ska träffa någon. Jag bor på en liten ort och det är svårt, alla här har familj.

Bästa sättet att träffa någon är egentligen flera olika sätt i kombination… Ett viktigt sätt är att våga vara tydlig med att du är singel och vill träffa någon. När företag söker ny personal smyger de inte med det, de annonserar, eller hur ? Skaffa en dejtingprofil och ge dig ut på marknaden. FATTAR inte hur jag ska kunna möta någon ! Jag är inte överdrivet kräsen, men jag tycker verkligen att det är så oerhört få killar som är intressanta.


De allra flesta är ju bara. Längtar du efter att träffa någon ? Ja, det ser jag jättemycket fram emot.

Jag har ju ett väldigt bra liv, och efter att ha varit singel mycket så är jag extremt trygg i mig själv. Så om jag ska släppa in någon i mitt liv, då ska det fan vara riktigt bra, för jag har ett bra liv redan. Var öppen och testa en helt annan typ än du brukar träffa eller ge den där dejten en till chans även om ni inte klickade första gången ni sågs. Oavsett om du träffar din nya kärlek eller inte, så kommer du garanterat ha kul när du vidgar dina.


Det där med baktanke är något som all form av dejting alltid tampas med. Men egentligen är det komiskt hur tjänster som Tinder får en massa skit för att det gör dejtandet mer ytligt. Som om dejting inte alltid har varit ytligt. Men jag ska erkänna att jag inte vill att han ska träffa någon ny, jag vill inte att han ska må bra, jag vill att han ska lida. MEN jag vet innerst inne att han mår fruktansvärt dåligt, att han är en sargad själ och att han den dagen han tar tag i sitt liv, om han nu någonsin kommer att göra det, så kommer han få det riktigt, riktigt jobbigt.


Jag kan ta det, men rädslan att han ska träffa någon annan ligger dock som en svår ångest över mig. Jag har aldrig upplevt den intimitet och närhet med någon förrän jag träffade honom, och då har jag ändå både långa och korta förhållanden bakom mig. Jag träffar rätt mycket straighta killar och alla är rädda och vill inte ha kontakt när jag väl berättat om min situation.


Har ni något tips på vad jag kan göra åt situationen, vill ju träffa någon ! Jag tror dina erfarenheter tyvärr är vanliga. Kunskap kring transpersoner är relativt dålig i Sverige. Men såklart saknar jag en kärlek då och då. Problemet är, hur ska jag någonsin våga känna tillit till en ny man?


Jag vill inte få det jag byggt upp raserat.

Det är lätt att träffa någon för en första dejt, men kanske svårare att träffa någon seriöst eftersom jag upplever att de flesta använder nätdejting som ett tidsfördriv, för att få uppmärksamhet eller bara för ett strul. Svar: Kära Hopplös, jag önskar att det fanns en bombsäker metod som skulle få dig att träffa någon att dela livet me men det finns det tyvärr inte. Hur ska jag kunna träffa någon ? Jag vet inte vad du har försökt av klassiker som dejtingsajter, föreningar, danstillställningar eller någon på jobbet?


Så till din fråga hur du ska hantera det du ändå tyvärr varit med om och hur du ska komma vidare så att du kan våga lita på folk igen. Du skriver att du som ung gick till psykolog men inte kände någon värme. Det är naturligtvis olyckligt när det blir så, men jag skulle ändå vilja rekommendera att du ger det en chans till.


Jag sörjde äktenskapet och framtiden som jag aldrig skulle få med Lars, och nu sörjde jag också en fysisk del av mig själv med allt vad det innebar. Inte förrän i den stunden hade jag förstått hur mycket jag förknippade brösten med min kvinnlighet. De blir ett med soffan, vill inte träffa någon och stirrar istället på mobilen tills tystnaden från exet blir så öronbedövande att icke-ljudet skär som knivar genom hela ens existens. Alla som har varit med om det förstår hur ont det gör.


Jag och maken har ju varit tillsammans i 7år nu och andra av våra vänner har också hängt ihop länge. Ingen av oss har därför erfarenhet av hur man träffar någon när man är vuxen :P Hur det går till då så att säga. Det jag hade bestämt mig för att känna och tycka och lita på…. Han har berättat att han svarade på min fråga för vi ska ha full ärlighet. Att hela min bild var i spillror.


Och jag vill det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg