fredag 3 augusti 2018

Gambia kvinnor

Spara upp till med Agoda! I Gambia kallas sexhandeln semesterromanser. En del är vita äldre kvinnor som åker för att köpa sex. För femhundra kronor i veckan köper de sällskap och sex av unga gambier som måste sälja sina kroppar för att försörja sig.


Svenska kvinnor åker till Gambia i Afrika för att skaffa sig år yngre män och bättre sex. De blir inte tillfredsställda hemma.

Här ställer vi upp på allt, säger Charlie Jallow i programmet TVReportage. Men det är ett ömsesidigt utnyttjande. Ja, i Afrika har man lite andra värderingar än vad vi har i Europa.


Jag är feminist och har demonstrerat utanför den finska riksdagen då jag tyckt att lagstiftarna fattat fel beslut för kvinnor , men här i Gambia är det ingen som höjer på ögonbrynen då barn blir misshandlade med rotting eller då kvinnor omskärs. Kärlek i Gambia is an episode from kanalseries called Outsiders, it shows older white swedish females traveling to Africa to have sexual relations with. Han är år och ska nu gifta sig för första gången. Tillsammans sitter de utanför sitt hotellrum och äter frukost.


Det är redan varmt, och värre ska det bli. I Thailand är det en vanlig syn, äldre vita män går hand i hand med unga thailändska kvinnor.

På stränderna går vita äldre kvinnor hand i hand med unga gambiska män. De vita kvinnorna söker sexsällskap och kärlek av män som ofta är så unga att de teoretiskt sett skulle kunna vara deras barnbarn. Egentligen är de sex, eftersom två arbetar med sina döttrar.


Alla kom hit på semester och blev förtjusta i landet och människorna. Och bestämde sig för att stanna. Av vad jag förstått och hört och läst så ska Gambia vara för kvinnor vad Thailand är för män.


Således kommer det nog lösas ganska naturligt när du väl kommer ner. Var beredd på att det är du som kommer få betala för middagar utflykter och så. Grannlandet Senegal president Macky Sall, EU och USA har uppmanat Gambia att stoppa avrättningarna av de dödsdömda.


Gambia har en armé och marin, som leds av ett högkvarter. Militärtjänst är frivillig, och står öppen för både män och kvinnor från års ålder. Victor Adetula, Gambiaexpert på Nordiska Afrikainstitutet förklarar situationen. Att ensam resa som kvinna i Gambia är ur mitt perspektiv nemas problemas.


Jag är visserligen både resvan, street smart och rätt så talför men jag skulle absolut uppmuntra den som ensam vill resa som kvinna (eller man) till Gambia , att göra det. Jag har aldrig varit i Gambia och har inte funderat på att resa dit heller. Det enda jag hört om landet är svenska kvinnor som åker dit i samma ärenden som svenska gubbar åker till Thailand. Men jag har besökt Afrika i andra sammanhang såsom safari i Tanzania och bad på Zanzibar och vi planerar att resa tillbaka till Afrika i samma.


Hit åker svenska kvinnor för sex Aftonbladets Karin Ahlborg och Urban Andersson rapporterar från Gambia – landet dit svenska kvinnor reser för att köpa sex Jag är år och till äktenskap ledig. Enligt Reuters har i dag tre fjärdedelar av Gambias kvinnor utsatts för omskärelse.

Alla ensamresande och västerländska kvinnor i Gambia tros nog vara sexturister, på gott och ont. Ungefär som i vissa delar av Sydostasien. Under din resa till Gambia kan du ägna dig åt aktiviteter som tennis, cykling, djuphavsfiske och fågelskådning. Det finns en 18-håls golfbana i Fajara där du kan spela utan greencard.


Ett sätt att komma Gambia närmare inpå livet är att anlita en lokalguide som leder dig rätt. Eller skall jag åka ensam? Finns det disco där vita kvinnor öppet knullar med sina afrikanska män på dansgolvet (det vore en dröm)? Ja, frågorna jag har är många.


Finns det någon kvinna här på forumet, eller man också, som har erfarenhet eller funderingar om hur det fungerar i Gambia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg