tisdag 28 augusti 2018

Borra i tak

Beställ via telefon, mail eller på webben innan 15. Gör fynd av kvalitetsprodukter. Fri frakt på fynd från 500kr! Vi har massor av positiva omdömen. Se vad våra kunder tycker om oss!


Vill du ha vår katalog hemskickad?

Upp till rabatt i Tahiti. Missa inte chansen, boka nu! Men en hilti behövs inte och är förmodligen alldeles för dyr för att en normalt funtad person ska köpa den. Du kan säkert hyra en nånstans.


Köp en billig variant typ BD eller nåt. Bor i en helt vanlig lägenhet. Har köpt borr för att borra i betong, tegel etc.


Jag har en vanlig borrmaskin, jag vet inte om det är därför det inte går.

Jag tänkte sätta upp en ny lampkrok i vårat vardagsrum. Den nya kroken innebär att jag kommer behöva borra ett cirka 45mm djupt hål i betongen i taket. Grannen ovanför har sitt vardagsrum rakt ovanför vårat. Finns det risk att eventuellt stöta på ett vattenrör vid detta djup?


Tänkte på om varmvattnet till elementen dras i golvet? Den här artikeln ger dig steg för steg instruktioner och förklarande fotografier när du vill borra i betongväggar. Ska du borra i betong? Borra och fästa i betongväggar var inte så vanligt förr i världen. På den gamla goda tiden hade man inga större problem att få upp sina hyllor, tavlor, väggklockor etcetera på väggen.


När man borrar och skruvar i taket är det ju jobbigt på flera sätt: dels vinkeln, dels att hålla händerna högt när man jobbar - men inte minst också för allt skräp som regnar ner i ögonen på en. Det här smarta knepet förhindrar åtminstone den saken. Med en pappersmugg på skruvdragaren eller borrmaskin samlas allt skräp smidigt. Tänkte borra upp lite gardinstänger i taket , som jag sett att de gjort på IKEA, och så har jag köpt transparenta gardiner i knalliga färger. Detta skall alltså borras upp kring sängen, så det blir någon form av sänghimmel.


Borrningen kommer alltså ske mitt i rummet (men i taket ). När du vill skruva upp något i taket , t ex en lampkrok, får borrhålet vara max mm djupt, alltså cm. Det beror på att installationer såsom vatten- och elledningar är dragna i taket.

Ett för djupt borrhål kan orsaka stor skada, inte bara i din lägenhet utan även i dina grannars. Nu ska jag sätta upp en lampa ovanför köksbordet, och jag behöver borra hål i taket för en krok. Hur ska jag bära mig åt? Varje hyresgäst har rätt att borra några hål för att exempelvis sätta upp en. Det är ett så kallat grängat tak.


Inte ens de tio-tolv borrhålen i taket och väggen reagerar Anders. Att borra eller spika hål i väggar och tak för att hänga upp tavlor och annat. Om du ska borra igenom någonting blir hålet snyggast från det håll du borrat ifrån, baksidan riskerar alltid att bli lite flisig. Borrar du i trävägg, förborra gärna med ett mindre borr först. En bra borrmaskin kan du hyra för några hundralappar över en helg, till exempel på ramirent.


Borra i tak för gardiner är en av alla förfrågningar som gjorts hos oss. Hitta rätt företag för just ditt uppdrag du också. För att vara säker att du inte råkar borra i något viktigt i väggen, så som el- eller vatten-rör, så kan du med fördel använda en multidetektor.


Den är smidig och enkel att föra över området som du vill borra på, den kan identifiera olika saker, och säger precis var och hur djupt i väggen eventuella hinder ligger. För seriösa diskussioner som inte passar i något annat forum. Hej, Vill ha hjälp med att sätta upp taklampor.


Vi avråder från att borra i taket. Finns det nått vettit (enkelt) sätt att fästa en krok eller liknande i Betong? Skulle vilja hänga upp mina skidor på väggen eller i taket i källarförrådet, men pallar inte att borra upp krokar där nere (= då måste jag ta ut allt för det kommer bli dammit m.m.).


Typ nått superlim eller liknande som håller? Har du ingen vän, pojkvän, granne som kan hjälpa dig å sätta upp den eventuellt visa hur man gör? I Kirsch skensortiment finns några olika skenor, nedan har vi listat de vanligaste.


Dessutom kan du välja om de ska monteras på vägg eller i tak. Välj den anvisning som matchar dina önskemål och du är snart redo att hänga upp dina nya gardiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg