fredag 8 april 2016

Skapa youtube kanal

Välkommen till Naturkompaniet! Gör vardagen till ett äventyr! Skapa en ny kanal genom att klicka på Skapa en ny kanal. Om det här varumärkeskontot redan är länkat till en kanal kan du inte skapa en ny.


När du väljer Varumärkeskonto i listan skickas du till den befintliga kanalen. Klicka på Logga in längst upp till höger.

För att filmen ska hittas vid sökningar på eller i sökmotorer ska du välja en relevant titel och beskrivning och ”tagga” filmen med relevanta ord. Hör gärna av dig om du har frågor, eller vill ha hjälp med att skapa din egen - kanal. Vi är här för att hjälpa dig lära dig, med initierade tips och expertråd för innehållsskapare som du. I den här snabbguiden får du lära dig allt du behöver veta för att komma igång med din kanal. Skapa alla bilder till - kanalen på samma ställe När du väl har skapat en -banner kan du passa på att göra alla andra bilder till - kanalen i samma redigeringsverktyg.


Alla bilder, färger och teckensnitt finns samlade på ett och samma ställe, vilket innebär att du sparar både tid och pengar varje gång du ska designa något nytt. En bloggläsare mejlade mig idag med en fråga om hur man skapar ett. Se till att du är inloggad på.


Längst ner finns valet att skapa en kanal.

Om du redan har en kanal så finns valet att se alla mina kanaler eller skapa en ny kanal. Fyll i informationen och skapa den nya kanalen. Nu kan du börja kika på inställningar och på den videoredigering som finns i. Vi kommer att skapa guider som vi samlar på ett och samma ställe så att du som entreprenör inte behöver söka på olika ställen och därigenom spara mycket tid.


I guiden ovan pratar jag om hur man gör för att starta en kanal och hur man sedan laddar upp en video. Nästa lektion om hur man skapar en - kanal innebär ytterligare anpassningar av kanalen. Kugghjulsikonen, som betyder “ -inställningar”, låter dig komma åt flera flikar för att anpassa din kanal.


Du kan börja med att skapa en ny kanal , justera din kontoinformation och komma åt “Ytterligare funktioner”. Att skapa en framgångsrik - kanal. Jag har länge känt att jag velat lägga mer fokus på min närvaro i sociala medier och då framförallt. Börja med att registrera ett -konto på hemsidan. Alla kan kolla på , men ska du ladda upp eget material måste du ha ett konto.


Jobba med bilden Du kan döpa din kanal , välja olika teman och färger, liksom bakgrundsbilder. Skapa din egen kanal på - för dina uppladdade filmer eller som portal som visar din spellista En kanal är en sida som den allmänna publiken kan titta på och som innehåller en användares profilinformation, videoklipp, favoriter osv. Det är nämligen då du kan ställa in vilket namn du vill ha på kanalen. Jag tänkte skapa en egen - kanal och lägga upp min musik där. Jag har nog inga filmer till min musik men jag får väl göra typ skivomslag till låtarna.


Det finns ju andra som lägger upp min musik och då kan jag ju lika gärna göra det själv.

Dottern som är år vill ha en egen kanal , då tydligen fler i klassen har det bla hennes bästis. Jag vet inte riktigt hur jag ska ställa mig till det. Har era barn i samma ålder en egen kanal ? Hur använder de den isf?


Hon vill lägga upp videos när hon lagar mat, bakar mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg