onsdag 20 april 2016

Baka muffins

Muffins - en sann favorit. Baka dina muffins med frukt eller bär, med eller utan glasyr, klassisk eller nyskapande. Det finns mängder av makalösa recept som både små och stora älskar att baka lika mycket som att äta.


Så gör muffinsbaket till ett tillfälle att umgås och äta gott. Det här är ett jättebra grundrecept att börja baka med.

Prova dig sedan fram med olika smaksättningar! Detta recept ger muffins , och går självklart att. Det är något visst med doften av hembakat, håller ni inte med? Den där hembakta mysiga känslan hoppas vi att vi har lyckats förmedla hos dig som besökare, och. Lättbakta och mumsiga muffins till stranden eller fikat.


Goda naturella eller smaksätt som du vill eller enligt förslag här med chokla blåbär, banan, rabarber, äpple, kanel, bär med mera. Grundrecept på muffins kan varieras på olika vis.

Regel nummer ett då man ska baka muffins , och andra bakverk också för den delen, är att ingredienserna alltid ska vara rumstempererade. Jag brukar nästan alltid använda mig av rumstempererat smör, inte smält. När man smälter smöret behövs det oftast mer mjöl, vilket suger upp vätska och gör muffinsen torr. Skulle du inte orka äta upp alla så går det utmärkt att frysa dem. Använd gärna ceylonkanel, speciellt om muffinsen är till väldigt små barn, då vanlig kanel innehåller ett ämne som kan vara skadligt i för stora mängder.


Recept Baka Bakning har blivit en trend som är här för att stanna, det knådas och vispas i varenda kök! Sött och salt, mjukt och knaprigt - möjligheterna i bakbunken är oändliga. Här har vi samlat våra recept på muffins ! Recept på stora muffins , mellanstora muffins eller små muffins - du bestämmer själv. Storlek och gräddningstid är det enda som skiljer.


Smaken är alltid lika god! Om ni frågar mig så är dessa muffins de allra godaste. De smakar som en citronkaka som farmor och mormor alltid bakade när jag var barn.


Jag antar att många av er också har en känd citronkaka i familjen. Precis så smakar dessa muffins.

Jag bakade dessa muffins igår morse, sedan hade vi med oss dem ut till huset där vi var och målade hela dagen. Jag har ännu inte hittat mina kameror som gömmer sig i någon av alla kartonger, så nu får jag nöja mig med min telefonkamera. Tårtdecor är butiken där du hittar inspirationen, kunskapen och produkterna för att skapa ditt sockersöta konstverk. Saftiga muffins , googla och du får upp massor med olika recept. Men detta recept ger dem ultimata muffinsen!


Dessa muffins blir otroligt saftiga och luftiga! De blir absolut inte torra och framför allt inte kompakta. De har alla kriterier en muffins ska ha. Men varför är just detta recept bäst?


Gör nästan alltid dessa muffins , när gäster kommer hit frågar de alltid om dem! Mitt tips är att ta en extra tesked vaniljsocker och sen bara göra 12st muffins av hela smeten (dvs. en muffinsbleck). Kör cirka 8-minuter i ugnen, plocka sedan upp dem och låt de svalna med handduk på galler.


Går inte misslyckas och gästerna jättenöjda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg