onsdag 21 augusti 2019

Polisanmäla bedrägeri blocket

Det är viktigt att du polisanmäler brottet och kontaktar din bank så snart som möjligt. Polisanmäla blocket bedrägeri ? Jag var dum nog som köpte en vara på blocket med förskottsbetalning men det har fungerat väldigt många gånger innan. Om du misstänker att du har råkat ut för ett bedrägeri genom en kontakt du fått via Blocket ber vi dig: Kontakta Blockets kundsäkerhetscenter och anmäla händelsen till oss.


Det gör du på säkerhetssidan. En polisanmälan om bedrägeri har upprättats.

Vi kommer aldrig att kontakta dig via mejl, sms eller telefon och be om kortnummer, lösenord eller inloggningsuppgifter. Om du blir kontaktad av någon som påstår sig vara från Blocket och ber dig betala en annons på nytt, eller påstår att du ska få pengar tillbaka på grund av felaktig betalning är detta ett bedrägeri. Blocket föreslår att den som gör sådana här bedrägerier ska kunna dömas till begränsad bankkontobehörighet under en period – hur realistisk är den lösningen?


Jag vurmar för alla tekniska lösningar som finns och vi gör, tillsammans med företrädare för företagen, allt vi kan för att försvåra den här typen av bedrägerier. Den som blivit utsatt för ett bedrägeri kan naturligtvis välja att polisanmäla och hoppas att en åklagare ska engagera sig i ärendet. Risken för att utredningen blir nedlagd är dock, speciellt med tanke på dagens höga arbetsbelastning hos polisen, stor. Hur kan jag få skadestånd efter att ha blivit lurad på Blocket eller Shpock?


Jan Olsson: En vanlig typ av bedrägeri.

Han har hört om hundratals liknande fall, där bedragare utgett sig för att vara intresserade av allt från bilar till båtar. Sa att han bodde i Östersund men bor i Laxå är år gift med en årig tjej, Jennifer. Jag sa att inte ens Postnord (Var på semester i 3v och hade INTE fått varan när vi komhem.) tar en månad på sig att leverera.


KOmmer att polisanmäla så klart. Ponera att jag ska sälja något, så skickar jag paketet innan pengar, då kan inget hända för köparen, han kan säga att det är en gåva, en polisanmälan kan inte göras. Sätter han dock in pengar i förskott och jag inte skickar iväg paketet, då kan han anmäla mig för bedrägeri. Alltså fungerar detta bara åt ett håll. Tjörns kommun har valt att polisanmäla en annonsering som skett på Blocket.


Efter swish-överföringen genomförts har kvinnan vare sig fått telefon eller kontakt med säljaren. Enligt annonsen skulle bland annat Nordiska Akvarellmuseet och alla kommunala konstverk vara till salu. Annonsen var av allt att döma en protest mot kommunens nedskärningar inom skolan.


En Filipstadsbo har gjort en polisanmälan om bedrägeri via Blocket. Enligt polisen hade mannen kommit i kontakt med en säljare av bildelar via Blocket. Du är här: FamiljeLiv. Gjensidige - Väl förberedd. Du ska alltid göra en polisanmälan om du misstänker att du blivit utsatt för ett brott.


Jag tolkar omständigheterna i din fråga som att du förmodligen blivit utsatt för bedrägeri och jag rekommenderar dig därför att göra en polisanmälan.

Bedrägeri är ett brott enligt kap § Brottsbalken. Visar endast inlägg av Anonym. Blocket har ju tjänster man kan använda ifall man skulle misstänka bedrägeri , för drygt 100:- mer. Dock togs annonsen bort såfort jag visade intresse egentligen och kunde därför inte använda den, även paypal nekade annonsören till då hon behövde pengarna omgående. Vi motverkar bedrägerier.


Varje år görs miljontals affärer via Blocket. Om någon råkar ut för ett bedrägeri tar vi det på största allvar. Jag har precis blivit utsatt för ett bedrägeri via sidan vid namn Blocket.


Som många säkert redan vet är Blocket en sida där det florerar högst tvivelaktiga karaktärer - redo att pruta ner din senaste SGS III till 50:- - trots nyskick - eller för den delen kanske erbjuda en fondtapet i utbyte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg