onsdag 21 september 2016

Betala med swish på tradera

Du får sedan utbetalt till ditt bankkonto inom 1-bankdagar. Vi meddelar dig när köparen har betalat och då är det dags för dig att skicka varan till köparen. Att erbjuda flera alternativ ökar dina försäljningsmöjligheter eftersom olika köpare föredrar olika betalsätt.


Vi rekommenderar att du som företagssäljare registrerar dig för att ta betalt med PayPal eller Klarna, då dessa erbjuder köpar- respektive säljarskydd. Med PayPal kan man betala och föra över pengar utan att behöva avslöja sina betalningsuppgifter.

Man täcks också av PayPals köparskydd och säljarskydd (enligt gällande regler och villkor). Köparen kommer att erbjudas att betala med t. Klicka sen på Fyll i ditt bankkonto och registrera dina uppgifter. Du bestämmer dig för att sälja varan inom Sverige, för enkelhetens skull.


Sedan är det dags för dig att välja hur du vill få betalt. PayPal och Swish , så att köparen kan betala på det sätt som känns bäst. Traderas betallösning väljs automatiskt.


För att ta reda på vad som gäller för dig, kontakta den bank du använder dig av.

Varför behöver jag verifiera mig med BankID? Så var det inte förr, nu är det annorlunda eftersom det finns många som bluffat med nätannonser har jag läst. Köper du flera objekt väntar du på mitt vinnarmail eller kontaktar mig, för korrekt porto. Du har dagars ångerrätt hos oss på Dharma-Underground. För mig har det ibland tagit upp till 3-dagar också.


International Buyers are Welcome: Please wait with your payment until we have corrected the freight for. Jag slant på siffrorna eftersom jag gjorde detta via min dumma jävla mobil! Auktionen inklusive frakt skulle gå på 59:- men jag skrev in 599:- vilket var summan som överfördes.


Att betala med Swish har kommit att bli ett väldigt populärt alternativ. Både när det gäller transaktioner mellan privatpersoner men även inom föreningslivet. Traditionsenligt målad med äggtempera på träpannå som grundats med kritlösning. Gloria och bakgrund av 2karats bladguld. Om du köper mer av mig så hör av dig så samfraktar jag naturligtvis.


Fina Pikeur Prisca grip i marinblått med ceriserosa logga! Knäskodd gripp I fint skick. Finns stretch märke på ena låret och lite små vid båda knäna, enligt bild (samma på båda) detta är lite typiskt Pikeur och brukar inte synas så mycket med byxan på ! I övrigt är byxan i ett mycket fint skick och utan fläckar och skavanker.

Främst angående frakt- och betalningsalternativ. Har varken sålt ( på distans) eller skickat något (större än brev) förut. Jag har möjlighet att använda PayPal, Swish och Swedbank.


Frakt har jag sett att Posten och Schenker ofta erbjuds. Perfekt att ha med sig på fisketur för att klippa lina etc och mycket mer. Kan också betalas via mitt PayPal konto. Vinnaren betalar också frakten. Det finns ju många olika sätt att betala på , även att bli.


Hur går man tillväga att t. Frågan är då om skatt skall betalas för försäljningar på dessa sajter. En första förutsättning för att det skall bli skatt är att försäljningen sker med vinst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg