torsdag 18 juni 2015

Guldbröllop dikt

Guldbröllop dikt

Vad fint med guldbröllop ! Tänk om man fick uppleva det. Här är en dikt jag tycker är jättefin och som kanske kan passa. Om den är för lång kan du ju bara ta med sista versen som är huvudpoängen. Kärleken är ett övergående vanvett, den bryter ut som vulkaner gör och sjunker sedan undan.


Inte av en slump är mycket uppskattat bland guldädelmetaller, eftersom den inte missfärgas med tiden och förlorar inte sina egenskaper. Och din familj, firar sitt guldbröllop idag, inte bara har inte förlorat sin uppriktighet, ömhet och värme av relationer, men också bli mer robust och vänlig. Bröllopsdikt – fina dikter om bröllop.


Behöver du förslag för bröllopsdikt? Då har du kommit till rätt. Jag sökte på guldbröllop , och då dök din sida upp. Vi ska äta middag på restaurangen Söderhielmska i Gävle.


Det är ju inte så många som får den turen att få uppleva ett äktenskap i så många år. Själv så firar jag och min man år nästa år! Ja nu ska jag försöka att få till några inlägg igen då.


Tar denna inspirationsrubriken till mitt sjätte inlägg för denna dagen. Jag har inte skrivit någon dikt eller vers till något slags bröllopsfirande alls. Till de som har varit gifta i femtio år och firar guldbröllop kanske någon god vän eller anhörig skriver en vacker dikt. Själv känner jag inte en enda som har varit tillsammans så länge - och ännu mindre varit gifta i år.


Allvar i kyrkan, det må så vara. Men när vigseln är över ska det vara en virvlande dröm omkring bruden. Ett bröllop ska vara kungligt och fantastiskt. Alla bröllopsdagar, årsdagar efter bröllopet, har ett namn - från bomullsbröllop efter år och pappersbröllop efter år till silverbröllop efter år och guldbröllop efter år - och alla bröllopsdagar är värda att fira tillsammans med din kära maka, make eller livskamrat. Allt du behöver för att gratulera - vackra grattisdikter, gratis animerade elektroniska kort, utskrivbara kort, animeringsbilder.


Vid altaret i kyrkan står en kvinna och en man. De ger varandra löften om trohet livet ut. Nu börjar deras vandring, tillsammans skall de gå. Herre, vandra med dem.


Då gjorde man det i form av en förnyad vigsel i kyrkan. Sökningar relaterade till år dikt. Hanneles bokparadi Siris farmor och farfar har firat silverbröllop samma dag som lilla, handgjord choklad från Frankrike och en dikt av Nils Ferlin. Texter till telegram och postogram till brudpar.


Dessa texter kan du även skriva in i. Samma är det med guldbröllop , men då bör presenterna inte vara hushållsföremål. Guldbröllopsparet får anses ha hunnit skaffa sig nog av sådana ting. Presenterna bör vara förslagsvis konst eller lite lyxartiklar.


Ska skicka ett telegram till en barndomskompis som gifter sig nästa helg, men behöver tips på vad jag ska skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg