måndag 30 april 2018

Gravid vecka 30 blogg

Få en ökad förståelse av barnets utveckling i magen. En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online. PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn! Vеrdiеn еIkе dаg gеId! Barnet när du är gravid i vecka 30.


När du är gravid i vecka mäter barnet cirka centimeter och kan väga upp till kilo. Vikten kommer öka med ungefär 2gram i veckan från och med nu men den kan skilja sig mellan olika barn beroende på föräldrarnas gener liksom moderkakans storlek och funktion. Mina muskler tackade mig och min hud likaså – vem orkar skrubba sig som gravid liksom, ville nästa gråta när hon körde loss skrubbandet på min rygg, axlar och rumpa – nu känner jag mig både mjukare och fräschare på både insidan och utsidan, haha. Gravidmagen i vecka på spa idag….


Först om några veckor behöver det lägga sig tillrätta med huvudet nedåt. Nu har tre fjärdedelar av graviditeten gått. Det är bara tio veckor kvar. Det kan vara bra att fundera lite över hur det kommer att bli när barnet har kommit ut.


Gravid vecka 30 blogg

Passa på att göra sådant som du gissar blir krångligare sedan. Du som är gravid kan lätt bli. Så skönt att det är fredag.


Hela veckan har jag jäktat, jobbat och haft saker att göra konstant ända till läggdags. Många av de graviditetssymptom som var vanliga under den första tiden kommer nu tillbaka. Berätta om din graviditet under vecka Hur mår du? Dela med dig nedan i vårt kommentarsfält. Jag var på det idag, kom precis hem.


Här kan du förresten läsa lite kring varför jag känner behov av ett aurora-samtal, du kan också lyssna på Vattnet går där jag berättar mer ingående. Jag är helt slut så fort jag ska anstränga mig och magen blir som en stenbumling, såna sammandragningar! Nu är det seriöst inte så många veckor kvar och mina tankar snurrar så mycket just nu.


Du är gravid i vecka och har nu bara veckor kvar. Nu börjar förlossningen närma sig. Vissa barn sparkar mer, andra håller sig ganska lugna. Den är halvvägs förbi dessutom.


Gravid vecka 30 blogg

Idag är det dags för en ny – gravid vecka för vecka ! Förra veckan blev det ju ingen rapport från v. Ditt barn i vecka i graviditeten Huvudet utvecklas. Bebisens hjärna fortsätter sin fantastiska utveckling. Vecken gör att hjärnan kan rymma fler hjärnceller. Den här veckan börjar hjärnan anta sin särpräglade skrynkliga form.


Det superfina lanugohåret som täcker barnets kropp börjar försvinna. Jag är år gammal och bor i Stockholm tillsammans med min sambo Felix och vår son Elwin. Jag brinner för barns integritet, kroppsideal och samhällsfrågor i stort. Med sin öppenhet om svårigheten att bli gravid , ofrivillig barnlöshet och sin IVF-resa tillsammans med sin man har många hittat hjälp och stöd i bloggen.


Johanna delar även med sig om sin kämpiga resa med kroniska sjukdomar och sprider pepp kring hur man ska tänka positivt i livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg