tisdag 17 maj 2016

Baka fika till jobbet

RECEPT Baka till fika. Att bjuda på gott hembakat fika uppskattas av många. Vi har flera recept på prima fika som är lätt att baka och dessutom passar perfekt att bjuda familjen eller kollegorna på.


Baka fika till jobbet

Vem gillar inte att fika ? Här hittar du roliga och enkla recept på olika bakverk med mera som passar ypperligt till fikan. Här har jag samlat mina bästa recept på kakor,. Vi använder cookies för att se till att vi ger dig den bästa upplevelsen på vår hemsida.


Att baka i långpanna är himla smidigt, det går oftast rätt fort och du får ljuvligt fikabröd som räcker till många. Alternativt så fyller du frysen med dina favoriter på nolltid när det blir så mycket av en sats. Småkakor, kladdkaka, bullar eller paj, vad skämmer du bort dig själv med? Att baka just i långpanna är ju så himla smidigt, det går oftast rätt fort och du får fika som räcker till många. Först ut är de här helt fantastiska biskvierna i långpanna– ni är många som googlar på dom och hamnar hos mig.


Ska bjuda på fika på jobbet ! Nästa vecka är det min tur att baka till tisdagsfikat på jobbet. Vi har ansvar för fika en vecka var och då innebär det att man ska baka nåt gott i slutet av veckan. Vi har “fredagsfika” på mitt jobb och det är lite av en helig stund då jag arbetar på en förskola och det är enda dagen vi fikar tillsammans. Det måste räcka till ca.


Man gör det man vill och har lust me bakar själv eller köper. Var finns receptet på kakorna på bilden skulle vilja baka dom till nästa fredagsfikat ! Jag ska åka till jobbet i eftermiddag och säga hej då officiellt (slutade så hastigt iom att jag blev sjukskriven från en dag till en annan) idag och jag ska bjucka på fika förstås. Men vad ska jag ta med mig? Finfika från Börje Olsson – levererat till din arbetsplats Visst är det trevligt med fika till möten och firanden på jobbet , men det är inte alltid så lätt att hinna med och fixa.


Snälla, kom med många bra tips! Vi presterar bättre på jobbet om vi fikar tillsammans med våra arbetskamrater. Att ta jobbets fikapauser på allvar är viktigt för att vi ska kunna prestera bättre och trivas på arbetsplatsen.


Kanske vore något att testa på mina kollegor. Jag jobbar som lärare och dom är nog den värsta sorten när det kommer till fika. Bullar, kakor, rulltårta mm.


Baka fika till jobbet

Jag äter aldrig fika på jobbet , då jag håller mig borta från sånt. Jag är duktig på att laga mat men att baka är inte mitt område. Nu ska jag fixa fika till jobbet imorgon och undrar vad jag ska göra? Jag älskar morotskaka men har inte möjlighet att släpa med mig en stor, rund form.


Finns det något smidigt och bra fika som inte är alltför tidskrävande? ALLA tips mottages tacksamt! Studier visar att arbetsplatser där man tar en paus och fikar någon gång om dagen leder till större kreativitet, skapar en vi-anda och minskar den negativa stressen. Recept Baka Bakning har blivit en trend som är här för att stanna, det knådas och vispas i varenda kök! Sött och salt, mjukt och knaprigt - möjligheterna i bakbunken är oändliga.


Till våra favoritrecept hör klassisk morotskaka och morotskaka med lime – båda har den rätta mixen av sött, citrus och kryddor! Morotskakan kan varieras i det oändliga – från apelsinmorotskaka med mörk chokla till glutenfri morotskaka och morotskaksmuffins! Eller så bakar du vårt senaste recept på morotskaka i långpanna. Enkelt, gott och väldigt snyggt – det blir resultatet när du bakar i långpanna. Här är de bästa recepten för din bakning – alla recepten är uttänkta för långpannan.


Gör bland annat kanelbullar, blåbärskaka, citronrutor, lakritskladdkaka, svartvinbärskaka och kärleksmums som du aldrig har bakat dem förut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg