tisdag 9 april 2019

Jag känner mig ensam och ledsen

Det har nämligen varit nästan 1 fokus på han nu i några månader och lär väl bli så även ett tag framåt pga nytt jobb. Sa precis hur jag mådde, hur ensam jag känner mig och hur ledsen jag är. Det lättade lite att få det ur sig och jag märkte att han blev förvånad att jag kände mig sååå ensam.


Jag blir väldigt nyfiken på hur det ser ut med vänner, familj och jobb eller skola. Har du människor i din omgivning som du umgås med?

Du skriver ” jag känner mig alltid ensam ” och då undrar jag om det kan röra sig om att du upplever dig ensam fast du inte är det? Det är väldigt stor skillnad på dessa två. Jag har grova humörsvängningar och vet inte hur jag ska hantera det.


Jag börjar gråta hela tiden och är väldigt lättirriterad och jag får ångest. Jag känner mig ensam ,arg och ledsen hela tiden. Låter kanske hemskt, och jag känner mig rätt hemsk för att det är så här!


Om min chef eller någon annan kommer med dålig kritik mot mig , tar jag det personligt och blir både förbannad och ledsen.

Hon såg att jag kände mig ensam , oavsett hur många människor jag hade runt mig , att jag var så ledsen , att jag hade dady issues och var mycket känslig och rädd fär att bli såra därför inte kunde umgås med andra människor. Låter väl typiskt mig men googlade “ jag känner mig så ensam hela tiden” och så kom jag in här. När folk jag bryr mig om sviker När jag kollar på sociala medier så kommer det oftast upp om något om relationer och det gör att jag känner mig ensam och ledsen Vad gör det med oss. Ibland kan det vara något särskilt som gör att du känner dig ledsen.


Det kan till exempel vara att det tagit slut med den du har varit ihop me att föräldrar ska flytta isär eller andra problem med familj och kompisar. En del kan känna sig ledsna en period i samband med att livet förändras på något sätt. Stilla rinner nu tårarna. Jag önskar så att någon var här och kunde ge mig en kram, säga att allt ska gå bra. Istället sitter jag ensam i sängen och vaggar fram och tillbaka samtidigt som jag nu viskar, jag vill inte, fixar inte det här.


När dagen nu är kommen och det har ljusnat så har mina tårar torkat och jag känner mig matt. Känner du dig ledsen , dyster eller tungsint? Har det hänt något positivt dessa tre dagar som gjort dig lättare till sinnet? Jag är helt ensam , har inga vänner, ingen relation, inga barn.


Jag är väldigt tystlåten och blyg, har dragit mig undan och är helt ensam. Dessutom är jag överviktig och använder maten som en flykt eftersom jag tycker att allt är så jobbigt.

Ställ mig färre frågor och ge mig fler kramar. För när jag känner mig ledsen och nere och mitt sinne är blockerat behöver jag bara vara ensam och veta att någon är med mig. Be mig inte att inte vara ledsen , att inte gråta eller att inte sjunka in i min värld. Jag är så ledsen och rådvill behöver hjälp och stöd. Jag har blivit slagen och utnyttjad av min EX man och han har inte talat med mig sen dess.


Om någon vill skriva vore jag tacksam styrkekramar tillsammans är vi starka! Min man hjälper sin exfru, och jag känner mig ensam ” Här kan du läsa hela Pers svar, hämtat ur senaste numret av M-magasin. FRÅGA Jag lever med en man som har vuxna barn från en tidigare relation. Hälsar aldrig på mig pga hennes socialafobi så åker hon inte buss. Blir ledsen och vet inte hur jag ska prata med henne om det.


För för mig känns det som att hon bara klagar på mig att jag gör fel osv men tänker inte på hennes beetende. Det kan ta lite tid och krävas upprepning men efter ett tag får man ofta lite bättre kontroll på rädslorna. Att tänka på som medmänniska.


Några tips till dig som finns i närheten av någon som är ensam.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg