tisdag 2 april 2019

Hyllningstal till bästa vän

Maskeradkläder, festartiklar och skämtprylar. Stort utbu Bra Priser. Rolig kalasdukning, häftiga maskeraddräkter och fantastiska festtillbehör. Hyllningstal till min bästa vän Hela mitt liv har varit fyllt med människor. Ständigt har de funnits runtomkring mig, och för mig delade vi på ordet vänskap.


Talaren behöver inte nödvändigtvis ha haft just den tilltalade bästa vännen sedan barndomen eftersom vikten av att ha en bästa vän som barn nämns i generella ordalag. Detta tal återfinns även i kategorin Bästa vänner - Bästa väninna. Det här är en hyllingstext till min absolut bästa vän , som fyller år idag! Det går inte att bättre sammanfatta hur jag känner än att ge dig den här texten. Avståndet spelar ingen roll.


D Sanna vänner har man kvar när de andra har gåttSanna vänner kan man alltid lita påNär du. Exempelvis när jag höll tal till min vän så sa jag något om att vi inte alltid varit sams, vi kan slåss som hund och katt ibland men vi blir alltid sams till slut och vi är mer som systrar på så sätt än bara vänner. Och nu har jag alltså fått en bror också (och inkluderade då brudgummen alltså).


Vänskap handlar om mycket mer än att bara umgås med någon. Det handlar om att vilja se sin vän lycklig, skapa minnen och dela livets med och mot gångar tillsammans. Hade en skoluppgift att antagligen framföra ett argumenterade tal eller ett hyllningstal.


Jag valde att hylla en person som stått mig väldigt nära hela mitt liv, med andra ord min bästa vän. Fick respons om att de var ett väldigt fint tal som jag borde läsa upp för denna person. Vi ska skriva och hålla ett tal i skolan. Fick välja mellan argumenterande tal och hyllningstal , har egentligen inte valt vilken än så länge men funderar väl på hyllningstal men känner att jag inte kommer nån vart. Ska jag hålla ett hyllningstal vill jag nog hålla ett om min hund.


Därför vill jag framföra en hyllning till Lippo ”Joakim” Lindh-lyckönskning till en sann vän. Som trogen stalker har jag haft möjligheten att få följa delar av Lippos hittills inspirerande liv, Från pojke till man. Du får aldrig lämna mig, jag älskar dig så jävla mycket min vän och du kommer alltid och vara lite speciell. Saknar alltid dig, två tysta sekunder, i väntan på ett svar” jag ska bli bättre på att svara i telefonen hälsningar från din bästa vän Björn! Jag tycker att du ska ställa en retorisk fråga: ”varför håller jag nu ett hyllningstal till Albert Einstein?


Jo det gör jag därför att…”Och sen säger du tre saker som gör att du vill hylla honom. Jag undrar också varför du valde Einstein och det gör säkert andra som lyssnar. Ens bästa vän har en speciell plats i hjärtat – personen som alltid finns där för dig och står ut med alla små och stora draman. Unna bästisen det allra bästa.


Hyllningstal till bästa vän

Doftljus till världens bästa vän. Perfekt att ge till din bästa vän som kommer bli väldigt glad när du visar din uppskattning. För er som vill fortsätta diskutera och hålla kontakten med vänner från webForum så har jag skapat en kanal på slack som vi kan använda. Ni pratar med varandra varje dag och har en självklar plats i varandras liv.


Har du sagt vad hen betyder för dig? Ta en rolig historia om din kompis fran er tid tillsammans, men innan tiden med maken och relatera den till hur deras forhallande som gifta kommer bli. Min moster hade ett jatteroligt tal pa mitt brollop till mig och min man om hur jag var som barn, och hur det kan vara bra att veta det eftersom jag formodligen inte har forandrat mig sa mycket. Blir rörd av både ditt inlägg och hennes.


Du beskriver henne precis som hon är, hon är verkligen den bästa av de bästa. Vilken lycka att ni två har funnit varann och vad skönt att veta att min älskade sis har dej. Till minne av en kär vän God vänskap är alltid betydelsefull. Eller som det heter i citatet: ”Truly great friends are hard to fin difficult to leave and impossible to forget”.


Riktig sann vänskap är svårt att finna och hårt att mista. Sann vänskap är för evigt inristat i minnet. Min bästa kompis gifter sig i sommar.


Hyllningstal till bästa vän

Jag har ordnat möhippa för henne, men funderar nu på att jag kanske borde hålla ett tal på bröllopet också. Det hör väl till när en nära vän gifter sig? Jag har svårt för att prata inför folk, men får väl plåga mig igenom det för hennes skull. Grattis till härliga år Ungdom är ett fel som går över med tiden. Vad bör det innehålla?


Det är inte klokt vad tiden går är du.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg