fredag 13 oktober 2017

Parterapi nacka

I Jämföraren kan du se vilka som finns att välja mellan. Psykoterapi, rådgivning och behandling kan inte lösa alla bekymmer men det kan hjälpa oss att få en ökad förståelse för vad som händer inom oss själva och i våra nära relationer. Orsakerna till att människor kontaktar mig varierar. Det kan handla om oro, ångest, nedstämdhet, stress, låg självkänsla eller relationsproblem. Ibland har man inget definierat problem eller lidande utan vill bara förstå mer om sig själv och sitt samspel med.


Vår mottagning erbjuder parrådgivning, parterapi , familjeterapi och familjerådgivning i Stockholm med Omnejd.

EFT arbetar med att hjälpa paret att se och förstå samspelsmönstret där båda är inblandade. Att få relationen att fungera och utvecklas när det känns svårt att kommunicera med varandra är inte helt enkelt. Med hjälp av en tredje part kan det vara lättare att förklara vad man känner och även lättare att lyssna och förstå ur ett annat perspektiv.


Teoretiskt är jag väl förankrad i KBT (kognitiv beteendeterapi) och systemisk familjeterapi. Jag tar emot par för parterapi – familjerådgivning både de som söker privat samt att jag har avtal med åtta kommuner i Stockholms län när det gäller familjerådgivning. Arbetar även med parterapi och familjerådgivning när parrelationen inte känns bra.


När kommunikationen inte fungerar, relationsproblem, skilsmässokriser eller att relationen är stum. Jag är en av delägarna i Acord familjerådgivning.

Här finner Ni jnformation om parterapi. Vilken terapiform är bäst ? Vad ska man tänka på när man väljer terapeut ? Vad kostar det att gå i terapi ? Hur länge behöver man gå i terapi ? Korttidsterapi, parterapi. Utbildad mindfulnessinstruktör. Elham Svantesson, socionom Jag bedriver lång- och korttidsterapi, familjerådgivning och parterapi.


Jag bedriver psykoanalytisk psykoterapi där relationen mellan patient och terapeut är i fokus. Vi bygger många nya anläggningar. Dessutom rustar vi upp och stärker kapaciteten på de anläggningar som finns idag. Här är hela listan på investeringar och satsningar. Nacka satsar på idrott.


Har du funderat på att ta professionell hjälp för att lösa eller förändra din livssituation? Kanske du och din partner behöver hjälp med att kommunicera på ett bättre sätt? Hösterbjudande enbart för. Evidentia Psykologi erbjuder psykologisk behandling med kvalité och värme!


Tillsammans hjälper vi dig nå målen för din personliga utveckling.

Jag har utbildning i att arbeta med IBCT (Intergrated Behavioral Couples Therapy) och EFT (Emotionellt fokuserad parterapi ). I praktiken försöker jag anpassa hur jag arbetar efter den problematik jag möter. Så här kan det vara: Det är svårt att prata med varandra. Känslorna har förändrats.


Vi kommer inte överens om barnen. Kyrkans familjerådgivning är till för par, familjer och enslida som upplever relationsproblem. Vi har mottagning i Stockholm och Haninge. Många förbund för psykologiska sjukdomar erbjuder även närståendestöd just av den anledningen.


Det är inte ovanligt att relationen till partnern blir lidande när båda två lägger all energi på att hjälpa sitt barn. Då kan parterapi vara en värdefull investering för både föräldrarna och familjen. City Psykologhus är en privat psykologmottagning mitt i Stockholm city.


Parterapi , stödsamtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg