söndag 8 november 2015

Gott fika att bjuda på

Gott fika att bjuda på

RECEPT Baka till fika. Att bjuda på gott hembakat fika uppskattas av många. Det är ett riktigt hantverk att kunna baka ett goda fikabrö men det behöver inte vara svårt alla gånger.


Gott fika att bjuda på

Vi har flera recept på prima fika som är lätt att baka och dessutom passar perfekt att bjuda familjen eller kollegorna på. Vem gillar inte att fika ? Så gott och trevligt i all sin enkelhet! Här hittar du roliga och enkla recept på olika bakverk med mera som passar. Vi har samlat massor av inspirerande recept för alla smaker och.


Ska bjuda på fika på jobbet! Skrivet av: Helena: Nästa vecka är det min tur att baka till tisdagsfikat på jobbet. Kan ni inte komma med tips på vad jag kan bjuda på ? Det ska vara nåt gott (såklart!) och gärna utan mjölkprodukter eftersom en arbetskamrat är allergisk. Men sällan är något så uppskattat, särskilt om det är lite överraskande, som att bjuda sina medarbetare på fika.


Allra bäst är om du ansträngt dig att baka själv. Anledningen till att jag nu bloggar om detta är att en ny studie visar, kanske inte så förvånande, att glada medarbetare ger högre produktivitet. Med mig i en kasse hade jag hälsosamt fika som jag hade tänkt bjuda på när vi skulle ha haft jobbmöte senare på dagen.


Nu fick de följa med hem och så får jag bjuda på något liknande vid ett annat mötestillfälle. Synd om mina kollegor bara, som inte fick ett sådant gott hälsofika till dagens möte! På andra plats kommer barn och släktingar, och är du sambo eller besöker mor-eller farföräldrarna kan du nästan räkna med att bli bjuden om det doftar nybakat i köket. Skippa inte fikastunden bara för att du vill hålla nere på fett och socker. Bra Vardag har listat några förslag på fika som är både nyttigt och gott ! Skulle vilja baka nått själv, men typ sockerkaka.


Enkelt, gott och väldigt snyggt – det blir resultatet när du bakar i långpanna. Detta kommer att göra succé när du bjuder på fika. Vi alla är ju beroende av dem. Det minsta vi kan göra är att bjuda på fika , säger hon.


I med bladen i en tekanna och på med 4-dl vatten, låt stå ca min. Sen är det färdigt och tebladen kan återanvändas några gånger. Nu ska jag bjuda maken på fika sen ska vi fortsätta dagen med att laga mat, styla och matfotografera till en kund. Hur spenderar du Alla Hjärtans dag? Men även vid andra tillfällen, t ex utflykter kan det vara en skattefri personalvårdsförmån.


Gott fika att bjuda på

Det kommer att uppskattas på arbetsplatsen. Fikarasten är en stund att lära känna sina kollegor och för dem att lära känna dig. Något gott att bjuda på till fikat - Daimcheesecake Den underbara fredagen är här, veckans bästa dag:). I morse gick Daniel ut med Lykke och sedan körde han mig till jobbet, så lyxigt. Förslag på vad man kan bjuda på , på dop?


Men har inte kommit på vad man ska bjuda på efteråt. Det bör ju vara någon kall mat så att man slipper stå och koka och greja när det är dags att äta. Funderade på smörgåstårta kanske, eller olika sallader.


Här värmer vi ugnen till max, skjuter in plåtarna för att slicka kaksmeten från vispar och bunkar! Alla sorters kakrecept ryms på bakakaka. Vi ger dig även tipsen som gör dig till kung eller drottning på kakkalaset!


Här finns många av våra favoritrecept - vi hoppas att du ska gilla dem lika mycket som vi gör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg