fredag 24 april 2015

Träffa någon ny

Med det klart för dig har du lättare att träffa någon ny som håller i längden. Att komma över sitt ex och träffa någon ny går – men det tar kanske tid. De flesta av oss har någon gång upplevt smärtan av ett förhållande som tagit slut.


Oavsett om du lämnat eller blivit lämnad och oavsett om förhållandet varade länge eller var kort så ställs du förr eller senare inför frågan när du egentligen är redo att träffa någon ny. Efter år och två gemensamma barn har jag nu blivit lämnad. Hur skall jag göra för att träffa en ny kvinna?

Jag är inte ute efter att hitta mitt livs kärlek, utan snarare någon att dela ensamheten med utan krav. Någon att prata me skratta me och kanske dricka vin med framför brasan utan ömsesidiga löften om en gemensam framtid. Skapa nya rutiner Om du är kvar på samma jobb, tränar på samma gym och festar på samma ställen är det svårt att träffa nya människor. Testa en ny träningsform, signa upp dig på en stand up-kurs, eller dra med tjejerna på ett annat uteställe än du är van vid.


Jag tror inte att man ska träffa någon ny förrän man är redo för det. Vad jag vill ha sagt är att det nog inte finns något rätt eller fel. Man kan ju inte rå för om man blir kär, det kan man ju bli redan medan man befinner sig i en relation.


Kanske du träffar ditt livs kärlek på bussen imorgon, vem vet? Ibland fungerar det faktiskt att ersätta en längtan efter någon med att träffa en ny som väcker positiva känslor inom en.

Fälla 2: Du hör av dig och vill ses. Du har blivit dumpad men kan ändå inte sluta sms:a eller ringa eller be om att få träffas. Medan jag fortfarande inte har kommit över oss till fullo har han inga problem med att träffa någon ny. Jag på andra sidan vänder bort huvudet så fort någon försöker kyssa mig, det är fortfarande för kort tid för att jag ska klara av att vara intim med någon. När exet snabbt träffar någon ny Acceptera dina känslor av svartsjuka, sorg och vrede en tid – de är naturliga.


Krishantera: ät, sov och träna så gott det går. Fyll livet och vardagen med sådant som du vanligtvis tycker om att göra, även om det inte känns så kul just nu. Jättesvårt att träffa någon på krogen. Internetdejting känns inte heller som min grej.


Har också lusten att bilda familj men har så svårt att träffa någon tjej som är singel. Vill så gärna bilda familj och visst finns det tid än men sen jag blev morbror (år sedan) så har lusten växt sig starkare. Mitt ex har inte träffat någon ny mig veterligen.


Han har ngn haft ngt kortare relation men barnen har inte blivit inblandade. Just nu vet jag att han inte har någon. Men vad som händer den dag han träffar någon och barnen blandas in…jag blir deppig bara jag tänker på det och ändå vill jag inte ha han tillbaka.


Vi känner alla någon gång behovet av att träffa nya vänner. Flytt till ny sta singel när alla andra är i en relation, först i kompisgänget att få barn – anledningarna kan vara många. GoFrendly är appen för dig som vill hitta nya vänner.


Jag hade allt fokus på att ta en dag i taget, att klara mig som ensam förälder.

Att träffa någon ny var inget jag ens tänkte på, säger Lia Afework, 30. Livet var annorlunda nu. Hon var ensam med tvååriga dottern Julia. Ensam med en lägenhet, ensam med räkningarna, ensam med ansvaret. Och så skulle det förbli.


Studenterna är vanligtvis i en ålder där man brukar träffa en livskamrat. Någon frågar Julia hur lång tid det kommer att ta innan man får träffa en läkare. Det är helt uppenbarligen syftet med att åka ut och att träffa svenska politiker här i Almedalen.


De kommer att träffa en överenskommelse om de exakta lydelserna i dokumentet. Jag släppte tanken på att träffa någon. Då träffade jag mannen i trådstarten genom gemensamma vänner. Han är liksom jag skild med barn boende vv. En lugn och balanserad man som inte hade något emot ”Slow Dejting”.


Precis som jag tänkt mig. Vill man träffa en ny partner måste man ”avsluta” bindningarna till den döde. Många yngre upplever stress av förväntningarna på att hitta en ny partner, säger hon. Svårt tänka sig någon ny. Det finns ingen som kan fylla platsen efter Asta.


Då låser du upp dig känslomässigt och mentalt, trots att det inte finns någon framti och riskerar att missa någon du skulle passa bättre med. Du accepterar inte din partner som den är, utan försöker ändra personen. Du tror att om din partner ändrar sig kommer ni att bli lyckliga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg