fredag 3 april 2015

Dikter om längtan efter dig

Och var Jag än tar plats Så finns du här hos mig. Jag hör din varma röst Som inspelad musik. Jag lyssnar om igen För den är helt unik. I mörker och i ljus Ditt ansikte jag ser. Ur minnet tar jag fram De bilder där du ler.


Du är speciell, det finns ingen som liknar dig , ditt härliga skratt och vackra leende, dina underbara ögon och dina mjuka kramar,jag vet inte hur jag har kunnat levt utan dig , när jag tänker på det nu verkar det helt omöjligt.

Drömmen om dig finns fortfarande kvar, bara du och jag i denna värl för att lösa alla problem utan att någon stör oss. Världen är väldigt stor med kärlek och hat till varandra, utan dig i mitt liv, i världen så skulle det inte funkar, för jag behöver dig , jag vet att du finns där när jag behöver dig. Kärleken är inte alltid lätt, den kan också vara svår. Men man får behandla den nätt, när man den äntligen når. Letar du efter dikter om längtan ? Jag minns våra underbara stunder, jag minns Dig min vackra fe, min gudomliga blomma.


Min längtan är så stor att dig åter få se. Jag kan ej glömma då du dansade fram i rummet med ljuset blinkande i ditt vackra ansikte, ditt underbara hår som du sen lade på min bringa den natten. När jag inte kan få känna dig Jag får inte längre höra din röst Oh, vad jag skulle vilja ta dig i famn och ge dig tröst!

Min lilla ängel jag önskar dig allt gott, all frid i världen. Trots all min längtan här efter dig välsignar jag dig nu på färden. Om tårar kunde hela Om tårar kunde hela. Om något fanns som tröst.


Hur skall jag kunna leva mitt i denna höst. Författaren har en längtan efter tron, men såväl inuti sig själv och de egna livserfarenheterna, saknar han något. Kände aldrig längtan Aldrig efter kärlek Aldrig att få. Sidor i kategorin Kärlek Följande 1sidor (av totalt 140) finns i denna kategori. Strunta i om bilen fastnar i trafiken eller om prästen verkar vara svårt förkyld.


Ni ser varandra - och allt annat blir utan betydelse. Hon har Down’s syndrom och boken innehåller dikter som hon skrivit. De handlar om hennes längtan efter kärlek, efter ett bra liv, efter att bli accepterad som den hon är, utan att bli åsidosatt, sedd över axeln. Vi har hjälpt dem en del med att få till korrekta meningar, men vi har inte petat med några ord. Där finns även dikter om kärlek, längtan och årstider.


De har själva översatt via en enkel sökning i mobilen, säger Elisabeth Tholfsson, lärare på JN-gymnasiet för elever med svenska som andraspråk. Denna tycker jag om som handlar om längtan efter den man älskar: ~Månvaka~ Som av en stöt jag vaknar mitt i natten jag saknar. Månen hägrar på rutan.


Jag ligger en hungrig timma och låter min längtan glimma som löjstim i månens flöde kring dig och mig och vårt öde, tills värken i själen domnar och jag. Det är dig jag är utan.

Mörk och hög mitt hjärta vill du draga till dig och befalla att bevingat emot himlen genom stjärnekvällen gå. Varför ska jag titta på dig ? Du är min, o drottning Längtan , aldrig tröttnar du att kalla och att tyst och heligt stilla vid min bädd i natten stå. Jag ska inte gråta när du lämnar mig.


Jag har inte förstått att du har lämnat mig. Har jag glömt bort mig. Med längtan att se dig. Du kommer aldrig att veta hur mycket jag älskar dig. Jag vill att du kommer hem igen, jag vill höra din röst i hallen, jag är hemma nu mamma!


Jag vill höra dig och lillebror bråka, det skulle vara som ljuv musik i mina öron!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg