måndag 13 maj 2019

Jag är kär i dig dikt

Så låt oss vara tllsammans du och jag …. För våra hjärtans skull…. Jag tycker inte att du är ful…. Jag var hel- därför kan jag ge dig hela mitt hjärta.


Jag behöver inte dig för att leva, men jag vill oss för livet! Du är den du är , jag ser dig så, och älskar dig just för det.

Min kärlek till dig är så himla stor. Jag vill aldrig skilja mig ifrån dig du min kära vän du har fått mig på fötterna igen. Du har gjort mitt liv mycket bättre än för. Jag älskar dig jättemycket jag skulle kunna ge dig en hel blomsteraffär. Du är världens bästa flickvän som jag har.


Att bevisa hur jag känner verkar vara omöjligt, Att beskriva känslorna med ord tycks göra det löjligt. En kärlek som min för dig , är unik, Med ditt leende gjorde du mig rik. När du skrattar vill jag bara kyssa dig , Mina läppar mot dina, och dina armar runt mig.

Jag sitter med mina händer i skötet, jag rör dig inte och jag ska aldrig tala. I filmen träffar hon en kille på nätet, först flörtar de och skickar oskyldiga meddelanden till varandra, men William vill snart mer. Att det är dig jag håller kär ? Vet du att jag tycker om ditt sätt att gå? Att jag önskar att det föralltid kunde va vi två! Jag älskar, älskar, älskar dig Från det kan ingen hindra mig Och vad som än händer i imorgon och idag Kan ingen älska dig mer än jag Oc.


Den här är till dig för du är den rätta! Dom gick men jag stod kvar och berätta att jag är den rätta. Du rispade in ditt namn i mitt hjärta, du fick mig smälta, men att inte se dig ger mig smärta…! Utan dig vore jag som en klocka utan klockslag mitt hjärta bultar ej. Med dig bultar mitt hjärta tick-tack, med dig skrattar jag tvitt-tvatt, med dig är jag hel.


Det är ju dig , jag är kär. Rädslan av att bli avvisad. Mitt hjärta lyser upp av att. Alla livets krafter har du dövat, sövt i sorgsen dvala in dröm och då som knappast vingen prövat.


Jag är din, handen din och hågen din. När ja kollade in i dina gröna ögon såg jag inget annat än kärlek. Jag kommer ihåg den första kyssen.

Och vi bråkade aldrig mer. Det kommer en dag när jag är borta. Men vi blev vänner snabbt. En dag då mitt liv har tagit slut.


Så länge du minns mig är jag kvar ändå och finns i din närhet som förut. Jag finns där i vågen invid stranden. Det som gör dig unik finns i ditt sätt att vara, din styrka och ditt mod och allt som du kan klara.


Den kärlek som du ger i omtanken om andra ger lärdom om hur vi ska vara mot varandra. Du är en sån person man lätt kan hålla kär. Och var jag än tar plats så finns du här hos mig. Jag hör din varma röst som inspelad musik. Jag lyssnar om igen för den är helt unik.


I mörker och i ljus ditt ansikte jag ser. Ur minnet tar jag fram de bilder där du ler. Sväva fritt, min kära. Och tills vi åter möts, Farväl, min ängel. Döden betyder ingenting.


Jag har bara dragit mig tillbaka till ett annat rum. Allt vi var för varandra, det är vi fortfarande. Kalla mig vid mitt vanliga namn. Tala till mig sådär som Du alltid gjort.


Ditt tonfall, Håll sorgen borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg