tisdag 7 maj 2019

Icloud bilder

Och genom att slå på Delade album kan du dela dina minnesvärda ögonblick med dem du själv väljer. Nytt trippelkamerasystem. Nya bilder hämtas automatiskt från iCloud-bilder och du kan välja att hämta hela din samling per år. Use your Apple ID or create a new account to start using Apple services.


Cloud är inbyggt på alla Apple-enheter.

Hämta nya bilder och videor automatiskt från iCloud-bilder till datorn. Välj att hämta bilder och videor i de platsbesparande formaten HEIF för bilder och HEVC för video. Jag har försökt via mobilen spara ner bilderna för att sedan spara över dem till min PC, men svaret blir att det inte är tillräckligt med utrymme på mobilen. Så här laddar du ner bilder från iCloud.


Det är bara att hämta ner dem igen. Välj vilka filer och mappar du vill behålla på datorn. Men du kommer inte se bilderna på iCloud.


Bilderna som nu ligger i datorn drar du över till programmet Bilder så importeras de dit.

Detta är säkert en urdum fråga men jag hittar inte bilderna som ska ha säkerhetskopierats till min dator och kan inte heller se några bilder på icloud. För att säkert stänga av funktionen och sluta synka bilder utan att radera dem måste du använda det senare. Stäng av Icloud-bilder i Bilders inställningar.


Dubbelklicka på Min bildström. Klicka på Lägg till bilder i verktygsfältet, välj en bild (eller flera) och klicka sedan på Öppna. Hanterar du dina bilder via mer än en kanal blir det då väldigt lätt att du får dubbletter av samma bild med två olika namn.


När du har den senaste versionen av Ios går du till Inställningar – Icloud – Bilder och drar i reglaget för Icloud -bildbibliotek så att det blir grönt. Har du inte redan loggat in på ditt Icloud -konto behöver du göra det eller skapa ett nytt. Kontot är detsamma som du använder för att köpa appar.


Ich zeige euch, wie ihr mittels einem PC Programm, mit einem Klick eure Fotos am PC sichern könnt. Om detta är fallet så kan du återställa bilder via PhotoStream till andra apparater som du synkat. Jag använder Icloud och säkerhetskopierar min telefon, nu säger den att det är fullt och inte går att säkerhetskopiera. Jag har raderat bilder och mappar och liknande och frigjort massa utrymme i telefonen, men det är ju fullt på icloud så jag kan inte få över den nya versionen av innehållet. Det här gäller framför allt de användare som betalar för extra lagring och använder Icloud -biblioteket.


Om du ändå får slut på utrymme och ser att det beror på att Bilder -biblioteket tar upp för mycket plats kan du frigöra utrymme istället för att betala för ett större abonnemang. Denna fil finns på en extern enhet som även backupas till TimeMachine. Stänger jag av icloud synken så har jag dagar på mig att ladda ner bilderna från icloud men jag antar att det.

Ska hjälpa min mamma att överföra alla hennes miljoner bilder från icloud till windows. När jag är inne på icloud kan jag bara klicka på bilderna en och en, sjukt osmidigt. Jag hittar inget smidigt sätt att föra över alla bilder på en gång.


Jag vet sannerligen inte hur jag ska göra. Hämta alla iCloud-bilder till datorn i taget. När nedladdningen är klar öppnar du filen och kör igenom installationsprocessen.


Bekräfta sen att du vill stänga av och radera data från iCloud. Om detta är ett återkommande problem och man har ett betalkort kopplat till sitt Apple-I rekommenderar jag att man utökar sitt lagringsutrymme på iCloud.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg