tisdag 21 maj 2019

Hur ser mens ut första gången

Allt du behöver veta för att vara förberedd för din första mens! Ett brett produktutbud som passar olika kvinnor, tidpunkter och livsstilar! Lär dig mer om leva med mens här!


Tips och råd kring intimhygien. Hitta all information här! Sök bland foton, listor och bilder från din skoltid!

Att få sin första mens kan kännas både märkligt och roligt. Det kan uppstå mycket tankar och funderingar kring vad som är normalt och inte. Vissa får mens redan vid tio års ålder medan det för andra kan dröja ända upp till sexton år.


De flesta menstruerar 5-dagar varje gång. Man har har inga menstruationer när man är gravid. Man menstruerar cirka en gång i månaden.


Hur ofta får man mens ? Mensen varar i 4-dagar och därefter är det ungefär dagars uppehåll före nästa mens.

Dessa perioder kan variera mycket från tjej till tjej och från gång till gång. Någon gång i puberteten börjar äggen mogna och den första ägglossningen sker. Två veckor efter ägglossningen kommer första mensen. Perioden mellan mensens första dag och nästa mens första dag kallas menscykel. Menscykeln brukar vara mellan och dagar.


Efter mensen ökar produktionen av hormon i hypofysen. Blod mörknar när det börjar torka och det kan vara därför som mensen ser mörk ut i bindan. Mensen kan växla i färg från intensiv röd till något mörkare rö beroende på hur mycket mens man får. När man har mycket mens , oftast mensens första dagar så är den mer röd. Allas cykel är individuell.


En genomsnittlig cykel är dagar eller ungefär en gång i månaden. Du kan menstruera var 22:a dag eller var 43:e dag, eller så kan det variera under de första åren efter det att du har fått din mens. Håll koll på det i en kalender genom att ringa in den första dagen.


Och tro det eller ej, men oftast funderar vi inte på hur den andre ser ut eftersom vi är så uppe i våra egna tankar. Så försök att släppa de självkritiska tankarna och var i nuet. Det är vanligt att tänka tusen olika tankar innan man har sex med någon för första gången.


När jag märkte att det inte såg ut som jag trodde blev jag chockad och tappade helt fokus från sexet, berättar Linus.

Sjuksköterskan Johan reder ut vad som egentligen räknas som sex och tillsammans med Linus och Amin ger de tips på hur man kan göra och tänka inför första gången. Det man alltid ska tänka på är att ingen är bra. En i min klass har störe bröst en mig men lika kycket könshår.


Jag undrar när de sista tecknet på att mensen kommer. Jag vet hur de ser ut när de kommer de sista innan mensen men jag undrar verkligen efter som en i min klass har fått mens o vi har lika mkt könshår o under armarna. Såg nånstans att det var väldig väldigt ovanligt att första menstruationen är riklig? Nu är det år sedan jag var och fick min första mens. MEN jag vaknade ju upp mitt i natten av att det var blod överallt.


Hade somnat i mina jeans på kvällen och de var blodiga runt om fram och bak och i sängen såg det ut som någon mördats! Men innan kvinnorna fick sätta sig ner vid ritblocket och pennorna fick de först diskutera med varandra – där åsikterna gled isär. Både när det gällde penisstorlek och om penisen skulle vara omskuren eller inte.


När ritandet sedan skulle börja hade kvinnorna olika metoder för att komma fram till hur penisen skulle se ut. Vi besvarar några av de vanligaste frågorna för att du ska känna dig trygg. De skulle höra av sig så fort de visste hur det såg ut.


Men de skulle gå ihop ett par läkare och ta en titt och fundera på om det behöver göras något större så att detta inte ska hända igen. Igår var första gången som Johansson skulle börja från start efter att foten känts bra den sista månaden. Men smaken brukar samlat beskrivas som ett mellanting mellan blåbär, hallon och svarta vinbär.


Första gången Ola Johansson satte buskarna var redan för år sedan. Men då blev han så besviken på smaken att han grävde upp dem. Sedan dess har bärbuskarna förädlats och för fem år sedan gav Ola dem en ny chans. Hon är så extremt duktig.


Men lite för snygg, sa Bianca. Bildkälla: Dplay – Nej alltså jag kan knappt kolla på det är så cringe, säger Lovisa i klippet där Bianca och hon ser på Walgrens värld-avsnittet där de möts för första gången. Du försökte ta min hand men jag kramade dig, skrattar Bianca. Den är inte upphöjd utan helt slät!


Vet inte hur länge jag haft den, men tror inte att den vuxit. Har haft malignt melanom två ggr tidigare, men då på ryggen. De har varit något upphöjda. Andra gången ca sex-sju år sedan. Inget problem med dem trots att båda.


Om du har fitta och står upp går faktiskt ”slidröret” snett bakåt mot ryggen och inte rakt upp mot magen som man skulle kunna tro. Väggarna inne i slidan ser ut som ett dragspel med massor av små veck på tvären. När du blir kåt rätas vecken ut , slidväggarna skiljs åt och slidan blir större.


Eftersom folk fortfarande verkar gå omkring med gammal kunskap så tänkte jag skriva en liten kort FAQ ang hur länge man skall ladda batteriet till sin elektroniska pryl första gången och lite fakta om batterier. De var världens första sexlingar med enbart flickor – men titta nu hur de. Första dygnet efter födseln händer det att valpar tappar en smula i vikt, men sedan vän­der det och det brukar bara ta en dryg vecka innan de har fördubblat sin födelsevikt.


Valpar som inte går upp i vikt som man förväntar kan behöva stödmatas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg