fredag 10 februari 2017

Mitt spotify år

Alla har haft ett unikt år på Spotify. Ett årtionde har kommit till ända. Get Spotify Open Spotify You look like someone who appreciates good music.


Listen to all your favourite artists on any device for free or try the Premium trial. Spotify mailade ut statistik till sina prenumeranter för ett tag sedan. Kikade litegrann idag, och förutom en konstigt designad sida så var det rätt skoj att följa upp sitt musikår i den digitala tjänsten.

Spotify är en digital musiktjänst som ger tillgång till flera miljoner låtar. Tips: Se om du har e-postmeddelanden från Spotify i dina inkorgar. I så fall är det troligt att du har ett konto kopplat till den e-postadressen.


Om du inte har tillgång till den e-postadress som är kopplad till ditt Spotify -konto kan du inte återställa lösenordet. Kolla in dina favoriter bland artister, låtar, genrer och mer. A playlist featuring Laakso, Säkert! Av säkerhetsskäl kan vi behöva en skärmbild av ditt Spotify -kvitto eller ett kontoutdrag.


Ha detta till hands när du hör av dig (och se till att den inte visar hela ditt kreditkortsnummer, utgångsdatum eller 3-siffriga kod).

Gå till vårt kontaktformulär. Välj Någon har tagit över mitt konto. Tips: Om du vill spela upp från en enhet till en annan, som till exempel en högtalare eller tv, kan du kolla in Spotify Connect.


Du kanske har glömt att logga ut från ditt konto på någon annans enhet. Spotify har som tradition att ge oss den ocensurerade sanningen om musiken vi lyssnat på under året. I år passar man även på att fira det faktum att årtiondet. Förra veckan släppte Spotify sin traditionsenliga sammanställning ” Spotify Wrapped”.


Precis som varje år kunde vi med glädje – och kanske lite skam – ta del av vilka låtar och artister som gått varma i våra hörlurar. Så här ändrar du dag för din Spotify -betalning: Avsluta din aktuella prenumeration. När din kontosida har ändrat Spotify Free (under Din plan) kan du prenumerera på Premium igen den dag du vill bli debiterad. Du debiteras nu på eller runt den här dagen varje månad.


Om du betalar för Premium Family via en av våra partner ser du inte den nya planen ännu. Du får ett e-postmeddelande. På vår supportsida för Spotify hittar du allt du behöver vet om hur du kommer igång, använder eller felsöker Spotify.


Ni kan ta en titt på ert Spotify - år på denna adress. Hur gör man då för att se sin egen spellista över året som gått? Logga in via spotifywrapped.

Du kan också se hur länge du lyssnat på musik under året som gått, hur många artister och låtar du lyssnat på och hur många genres du tagit dig igenom. Oftast lyssnar jag på instrumentell musik när jag skriver, eller så sätter jag på Daily Mix på Spotify (ett antal mixade listor i olika genrer baserat på den musiken jag har lyssnat på) men jag har såklart några spellistor som går varma också. Här är min översikt för året ! Deep Swedish Indie Pop. Spotify fortsätter att dra pengar från mitt konto fastän de bekräftat att abonnemanget är uppsagt 2. Ingen man kan Prata med! Mer än ett år sedan Svara Anmäl.


Jag var till och med tvungen att köra en dispute mha paypal eftersom det dras från mitt. Jag förstår nu problematiken med att radera ens Spotify -konto. Mitt konto blev hackat, någon använde det med avsikt att skada mig och mitt rykte. Personen delade musik med mina vänner men som också skrev text som var udda, deprimerande-vilket kan ge effekt att jag (eftersom man tror det är från mig) mår dåligt.


När jag loggade in på Spotify idag så var alla mina spellistor borta? Snälla spotify hjälp mig att få tillbaka dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg