måndag 21 mars 2016

Bjuda på fika sista dagen på jobbet

Jag jobbar min sista dag på jobbet på fredag och tänkte bjuda på lite fika. Problemet är bara att vi på torsdag har en aktivitet med jobbet som gör att jag kommer bli ganska sen hem. Därför undrar jag om någon har tips på något roligt jag kan baka som inte tar så lång tid.


Bjuda på fika sista dagen på jobbet

Jag har ingen lust att hålla på hela natten. VAD ska jag bjuda på för fika på jobbet? Sista dag på jobbet imorgon - jag ska hämnas på. Om du inte använder dina sista veckor, månader, dagar och timmar på ett jobb , för att förstärka din passion och expertis, så går du miste om ett gyllene tillfälle för sk personlig profilering. Arbeta hårt till sista stund.


Hur du än vill undvika det, så kommer folk att prata om dig när du har lämnat företaget. Köp dig något gott som du vill ha på din sista fika , varför bjuda dem ? I vanliga fall så brukar man väl bjuda på sista dagen , men det du berättat om dem, så nejtack. Skorpor blir väl bra annars, så får de något att prata om sedan. Det blev kladdkaka i portionsformar som jag bestämde mig för att bjuda på på min sista dag på jobbet.


Dessa kladdkakor förtjänar ett helt eget frustrationsinlägg alltså. Det finns en anledning till varför jag aldrig bakar. Men det blev bra till slut. Tja på fredag jobbar jag min sista dag på mitt sommarjobb. Ska man bjuda på fika ? RECEPT Baka till fika.


Att bjuda på gott hembakat fika uppskattas av många. Vi har flera recept på prima fika som är lätt att baka och dessutom passar perfekt att bjuda familjen eller kollegorna på. Dessutom brukar det vara så att man blir bjuden på lunch första dagen på ett nytt jobb. Det blev jag inte här, så därför bestämde jag mig för att inte bjuda på fika … En o annan pikning får jag kanske ta för det, men det skiter jag i. I dag är det sista dagen.


Då kan det ju vara lämpligt att bjuda på en tårta eller annat gott (bakat eller inköpt). Kanske vid en fredagsfika? En fika behöver inte bestå av det traditionella kaffet eller småkakor. På min sista dag gömde jag en död mus bakom ett skåp.


Jag och min kollega har gjort en plan. Hon ska 'sparka' mig på min sista dag inför alla andra, som en kul grej liksom eftersom jag ändå ska sluta. Det är aldrig någon som städar där. Idag var min sista dag på jobbet. Jag passade på att bajsa i min chefs.


Bjuda på fika sista dagen på jobbet

Nej, jag skulle verkligen inte bjuda på nåt. Det skulle bara bli krystat och tillgjort när du dels blivit uppsagd och dels själv är medveten om att du inte riktigt har passat in. Var som vanligt sista dagen och säg ett personligt hejdå till dem du kommit bättre överens med.


Okej, ibland kan även jag tycka att den svenska fikakulturen har gått överstyr. Men sällan är något så uppskattat, särskilt om det är lite överraskande, som att bjuda sina medarbetare på fika. Allra bäst är om du ansträngt dig att baka själv. På jobbet har vi fika varje fredag och turas om vem som tar med sig fika till oss stycken i personalen.


Det har dock börja dyka upp ett problem. Slutar mitt nuvaranda vikariat på jobbet för att börja på ett annat. Tänkte va sjyste och bjuda gubbarna på jobbet på lite fika när jag har min sista dag. Tårta kanske blir lite dyrt om det ska räcka till pers?


Skulle vilja baka nått själv, men typ sockerkaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg