onsdag 16 oktober 2019

Sluta snusa ingefära

Sluta snusa snabbt med ljudbok. Just nu för endast 1kr! Ingefära: Ingefära - populärt vid förkylning. Stort utbud av produkter och varumärken. Snabb leverans och bra priser.

Det bästa man kan göra är att sluta snusa när du är sjuk. Första gången jag slutade så hade jag vinterkräksjukan. Men åkte dit på snusfällan efter 4-månader då man partade lite!


Därför är det smart att strunta i ölen ett tag. Den främsta anledningen till detta är för att ingefära , örten med dess karaktäristiska smak, har en “brännande” effekt under läppen. Så gör du för att sluta snusa – handfasta tips.


Att sluta snusa är sannerligen ingen lek, så vi har samlat en rad användbara tips för dig som äntligen har fått ändan ur vagnen. Lycka till, och kämpa på!

Jag kan bara rekommendera ingefära , har kört med det i ett. Kolsyra fräsch och alkoholfri drink med färsk ingefära , citron och muscovadosocker. Läskande och gott när det är varmt ute! Hjälp att sluta snusa. Det finns många fördelar med att sluta snusa.


Du förbättrar din hälsa och din ekonomi och dessutom gör du dig fri från ett beroende. Det viktigaste för dig som planerar att sluta snusa är att du själv verkligen vill. Varför vill jag sluta. Han köper färsk ingefära som han skalar och tar en liten bit av och tuggar lite på den så den blir mjuk och har den sen under läppen.


Annars talas det ju mest om rökning. Lite skrämmande dock att läsa att abstinensen kommer när nikotinet gått ur kroppen, dvs 1-dagar. Ska nog föra en sluta - snusa dagbok för min egen skull, för det är rätt intressant att se de fysiska och psykiska effekterna! Ett lite udda användningsområde för den nyttiga ingefäran är att de som försöker sluta snusa använder sig av färsk ingefära som substitut för den lilla prillan under läppen. Tydligen lär den ge en svidande effekt under läppen som liknar snusets.


Jag har försökt sluta fler gånger. Plåster och sådant har inte hjälpt, men med hjälp av ingefära försvann suget. Cecilia Bodström själv upptäckte ingefärans magiska kraft på ett liknande sätt.

Jag var på middag med författaren Bengt Ohlsson som plötsligt tog upp någonting ur fickan och började gnaga. Tanken var faktiskt god – om det inte vore för att jag snusade med samma frekvens som tidigare och istället fick trappa ner till vanligt snus efter några veckor. Rikt på antioxidanter! Andra receptfria substitut för att sluta snusa.


Utöver nikotinplåster finns det flera andra receptfria substitut du kan använda dig av för att sluta snusa. Att sluta snusa kan vara en ganska enkel historia förutsatt att du använder dig av effektiva sluta snusa -tips. Upptäck de exakta stegen för att sluta snusa. Jag skar tunna, små bitar och lade i en burk och när jag var sugen tog jag en bit och stoppade in under läppen.


Min sambo slutade snusa för ett år sedan, först använde han nikotin och tobaksfritt snus och sen började han med ingefära. Jag fick den lilla brännande effekten och det kändes så bra, efter en stund tuggade jag lite på ingefäran så att den luckrade upp sig och den blev användnings bar igen. God och stark ingefära med en intensiv smak av havssalt och kinesisk lakrikrot, Gan Cao.


Hungerkänslor och viktuppgång: Nikotin ökar ämnesomsättningen och därför kan du märka att du går upp i vikt efter att du slutar snusa. Din kropp kommer hitta en ny normalvikt och efter det kan du sätta in extra träning eller pröva en diet om du vill gå tillbaka till din tidigare vikt som snusare. Kryddig och har smak av havssalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg