onsdag 6 mars 2019

Hotmail konto inställningar

Om du använder Outlook. Lös problemet genom att ta bort det anslutna IMAP- kontot i Outlook. Jag får med jämna mellanrum en notis om att kontoinställningarna för telia är inaktuella i e-post-appen, alltså till mitt teliakonto.


Hur kan jag hitta mina e-postinställningar på. Den här länken visas bara om du använder ett lokalt konto.

Konto - inställningar i Outlook ( Hotmail - konto ) Hej! Det är hotmail - konto jag använder. Kontrol lera ditt lösen ord.


Den vanligaste orsaken till ett inaktuellt konto är ett felaktigt lösenord. Med dessa inställningar kan du använda vilket e-postprogram som helst som stödjer pop likt Outlook, Outlook Express och Thunderbird med flera. Under Konton som används av e-post, kalender och kontakter väljer du det konto som du vill ta bort och sedan Hantera. Välj Ta bort konto från den här enheten.


Bekräfta genom att välja Ta bort.

Så här tar du bort ett kontot som används av appar: Välj Start och sedan Inställningar. Exempel: John Appleseed. Ange din e-postadress och ditt lösenord.


Väj information från ditt e-postkonto som Kontakter eller Kalender. Tryck på Nästa och vänta på att Mail verifierar kontot. Du kan ansluta till ditt e-postkonto i ett e-postprogram (t.ex. Outlook eller Mac Mail) på datorn eller i en mobil enhet. Vi kan hjälpa dig återställa ditt lösenord och din säkerhetsinformation.


Ange först ditt Microsoft- konto och följ anvisningarna nedan. Fyll i din e-postadress och lösenord. Jag har haft hotmail i min hero sedan dag ett utan att göra det.


Men precis som för Pobin slutar den att hämta iblan då får ja ta bort kontot och lägga in det igen(har hänt 2ggr sen den släpptes). Jag kan också bara se standardmapparna, kan ni med manuella inställningar se fler mappar? Du kan granska och justera vissa sekretessalternativ nu och hitta ännu fler inställningar om du loggar in eller skapar ett konto. WebDAV (Web-based Distributed Authoring and Versioning) är i grunden inget e-postprotokoll, men standarden används för att hämta e-post från Hotmail - konton till exempelvis Microsoft Outlook. Microsoft har sedan länge aviserat att det ska bli en betaltjänst att hämta Hotmail via WebDAV, men för tillfället är det gratis.


En plats att sköta allt på.

Välkommen till instrumentpanelen för ditt konto. Logga in med ditt Microsoft- konto. Klicka sedan på Inställningar (kugghjulet till höger) och välj Alternativ, Vidarebefordra e-post.


Observera att du måste logga in minst en gång om året, annars anses kontot vara inaktivt. Jag lyckas inte få Hotmail att synka med mobilen. Står bara inga nya epost. Då blir Hotmail kontots synk logga RÖD och jag får ett meddelande Synk har problem för tillfället.


I fälten för inkommande och utgående e-post använder du adresserna imap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg