fredag 23 mars 2018

Måltidsmåttet dl

Detta är inte ett skämt. För ”endast” 159:- kan du köpa fyra plastmått som hjälper dig att följa den omoderna tallriksmodellen. Varför man nu skulle vilja göra det. Hittade just en broschyr som jag fått med mig från mässan förra helgen, nämligen ” måltidsmåttet ”. Tanken är väldigt bra. Ett mått för protein, ett för kolhydrater, ett för grönsaker och ett för sås.


Måltidsmåttet dl

Avoid having to weigh your food or count calories. Koka upp ½ dl vatten med ½ buljongtärning, hacka en ½ lök och häll det i vattnet. När löken mjuknat, tillsätt dl frysta gröna ärtor.


Servera med en ostsmörgås eller trä räkor på ett grillspett och häll över saften från en bit citron och. Lunch Stekt lax med quinoasallad med svarta bönor, spenat, körsbärstomater och vinägrettdressing. Grönsallad med paprika och pressad citron. Lax, quinoasalla grönsaker enligt Måltidsmåttet för kvinna respektive man.


Frågan saknar svar eftersom det beror på vad man har för behov. Men jag tycker du orde testa måltidsmåttet som annaba skriver om. Vet flera stycken som testat det och är jättenöjda. Givetvis är vi alla olika, det som fungerar för mig fungerar inte för en annan, så är det ju men jag hoppas jag inspirerar någon att tänka lite extra kring vad som egentligen ligger bakom ens matbeteende och hur man får en varaktig lösning på sin matproblematik.


Bra att du känner att din kropp behöver mat och att du har fått hjälp med din ätstörning. Till frukost kan du äta en tallrik filmjölk eller yoghurt med dl fiberrika flingor eller müsli. En smörgås med matfett och proteinrikt pålägg som skinka, leverpastej eller ost.


Måltidsmåttet dl

Lägg gärna någon grönsak på smörgåsen också och ät en. Laktosfria sortimentet blandas med dl vatten för shakes och soppor. Använd ballongvisp och en bunke. Låt stå i kylskåp 5-min.


Kan förvaras tim i kyl. Anledningen är god mat, feta såser och alldeles för mycket unnande och kvällsgotter. Det är inget att hymla om. Tycker det låter vettigt, men lite svårt att applicera och jag skulle heldre vilja veta i dl då det är lättare att faktiskt väga upp än att gå på höftande mått.


Jag hade gärna haft ett måltidsmåttet , OM det inte hade kostat så förfärligt mycket (hade lagt max 20:-). Värm vattnet fingervarmt, häll i en bunke, smula ner jästen och rör ut den. Tillsätt honung, salt, morötter, havre- och vetekross samt linfrön. Mixa en halv liter mild yoghurt med dl färska bär,. Systembolaget promillekoll, Tallriksmodellen och måltidsmåttet , M Jönsar med flera,.


Minst dl grönsaker och rotfrukter. Fyllning: 1g hårdost fett tillsammans med. Baileys creme-likör ( dl ) kakao att pudra över tårtan. Smält smöret och g choklad i vattenbad.


Smörj en springform, cm. Knäpp loss kanten och lägg bakplåtspapper i. Blanda med de krossade kexen. Om man vill ha en riktlinje finns ju måltidsmåttet att köpa på apoteket hjärtan och andra ställen, googla måltidsmåttet.


Då är det olika mått för proteiner, kolhydrater, grönsaker och sås. Så ska jag lägga upp det! Jag har efter flera år på lchf nu slutat pga mina stora magproblem med kräkningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg