tisdag 20 mars 2018

Ko lanta tips

Find the best tourist and sightseeing recommendations for Ko Lanta. Give unforgettable experiences. Make their next trip incredible. Discover the best way to travel! Book the best-reviewed experiences.


Get the most from your sightseeing!

Lågpriser på hotell i Koh Lanta. Vi förhandlar så att du slipper. Stort utbud av väggdekor.


Koh Lanta drar många svenskar idag på grund av den underbara naturen, lugnet och framförallt de vackra stränderna. Klong Dao stranden är populär för sin barnsäkerhet, då stranden är långgrund och därmed säker för barnen. Koh Lanta är en av Thailands mest populära öar, särskilt bland Skandinaver.


Det är lätt att förstå varför. Thailändska Ko Lanta smeker svenska själar med varma vindar, ljumma vågor och gott om plats för familjen. Vi har listat Ko Lantas bästa utflyktsmål, restauranger och ställen att bara hänga.

Behöver tips om bästa sättet att ta sig till Koh Lanta från Phuket. Vi anländer till Phuket Airport den februari runt 05:och ska ta oss direkt vidare till Koh Lanta. Jag funderar på att boka speedboat från rassada pier kl.


Vi reser två vuxna och två. Här är mina bästa tips för dig som vill hyra moped och utforska Koh Lanta. Här delar jag med mig av öns finaste stränder och även bra tips när du hyr moped! Här skrev jag om hur du väljer var på Koh Lanta du ska bo och vi valde Long Beach, Klong Nin, sedan åkte vi till Koh Ngai (mer om det kommer snart), tillbaka till Klong Nin och sedan privat villa i bergen.


Vi hade en budget på ca 6kr för oss alla fyra per natt inklusive frukost och vi höll oss ganska bra till den. Lär dig allt om ön Ko Lanta i sördra Thailand. Se filmer från stränder och flygbilder, Hår kan du boka hotell och resorter till bästa pris. Ni som har besökt Koh Lanta får gärna fylla på med fler tips till min guide om Koh Lanta i kommentarerna.


Hej, min resa närmar sig med stormsteg och det är knappt veckor kvar! Tips att se och göra i Koh Lanta , hur är det under lågssäsong? Vi ska bo vid Klong Dao. A true chill paradise. This Koh Lanta guide has all you need to explore one of the safest and most beautiful islands in Thailand.


Sevärdheter i Ko Lanta : Se TripAdvisors omdömen och bilder av saker du kan göra när du är i Ko Lanta , Thailand på TripAdvisor. Ko Rok Nok, fem mil söder om Ko Lantas sydspets, har både mjuka och hårda koraller liksom svart revhaj, tonfisk, barracuda och havssköldpaddor. Vid klippan Hin Bidah syns ofta leopardhaj och barracudor.

Ko Lanta Diving Center har dykkurser liksom turer till Hin Daeng och Hin Muang. Kontor finns vid Saladan. Men få kan mäta sig med ön Koh Lanta.


Det finns många svenska favoritställen i Thailand. I den här nyuppdaterade reseguiden (1tips ) till Koh Lanta får du det senaste när det gäller nya restauranger och annat viktigt som hänt på sistone. Jag får ofta frågor om tips på restauranger på Koh Lanta. Faktum är att det finns så många att jag inte skulle hinna äta mig igenom alla om jag så hade försökt.


I det här inlägget listar jag personliga favoritrestauranger och sådana jag ännu inte har besökt men har hört gott om. På Koh Lanta Noi bor mest lokalbefolkning som jobbar med fiske och gummiplantage. Koh Lanta Yai är cirka mil lång och det är på den västra sidan de flesta hotell ligger och de finaste stränderna.


Högst upp på ön ligger den största staden Saladan och det är också här färjor utgår till Phuket, Koh Ngai, Koh Mook, Phi Phi etc. Hyra egen longtailbåt på Koh Lanta : tips på heldagsutflykt. Under barnens studiedag passade vi på att hyra en egen longtailbåt på Koh Lanta , för att den här gången åka rutten Old Town – Koh Kradan – Koh Ngai – Mangroveträsken på Koh Lanta – Saladan.


Erbjudanden på hotell i Ko Lanta , Provinsen Krabi: Hitta billiga hotell från hundratals webbplatser och boka rätt hotell genom att använda TripAdvisors omdömen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg