tisdag 18 juli 2017

Hur skaffar man vänner utanför skolan

På väg till eller från skolan Inled ett samtal när ni båda sitter på. Har ingen annan att fråga och vill inte verka helt konstig på min nya skola då jag kanske blir mobbad eller utanför igen. Så hur skaffar man vänner skolan.


Man ska ha ett trevligt bemötande så att personer vågar komma fram till en. Man kan skaffa nya vänner om man går på konserter, där man lär känna nya personer som gillar samma sak som en själv.

När man blir äldre kan det vara svårare att skaffa nya vänner. Man träffar inte automatiskt nya personer i en skola eller i fotbollslaget. Här är elva grymma tips på hur man får nya vänner , enligt forskning! Ta kontakt med klasskompisar eller folk i skolan via sociala medier.


Börja följa någon du tycker verkar snäll på Instagram och kommentera fina saker, snart möts ni i korridoren eller på en fest. Att tillhöra en grupp gör att du automatiskt knyter nya band. Jag är en tjej på år och det är sista året i skolan !

Att skaffa vänner när man är vuxen kräver ett mer målinriktat arbete och mod. Kanske bjuda hem eller bara höra av dig? Kom ihåg att det inte bara är du som längtar.


Du kommer nästan alltid att få uppskattning när du visar intresse och engagamang för andra. Allt är annorlunda, och du inte känner dig runt skolan. Att skaffa nya vänner kan vara svårt, och det verkar som alla är i en viss klick. Dock kommer du att kunna anpassa sig till, och passa in i den nya miljön. Jag hänger med dom på raster och så, men säger oftast inte ett ord om jag inte blir frågad något.


Plus, dom är de typer som festar och dricker. Tycker inte mindre om folk som gör det och tror jag är bättre, men inga jag skulle vilja hänga med utanför skolan bara. Så om vänner i skolan är helt utesluten. Jag kan inte skaffa vänner.


Brukade få flera varje dag förut. Jag hade skolan och jag bodde hemma. Vill bli vän med mina vänner vänner , men är knappast med mina vänner så. Kan någon säga hur man skaffar nya.

Jag förstår att du är bekymrad över detta. Frågan är vad en förälder kan göra när ens barn saknar vänner och gemenskap. Jag tycker att det låter som om du gör det som trots allt står i en förälders makt: Du verkar bry dig om och lyssna på din dotter. Så skaffar du nya vänner. Nyfikenhet och en gnutta mod kommer man långt me våga ta initiativ till att ses utanför skolan eller jobbet.


Här kan du läsa andra personers svar på den frågan, och svara själv om du vill. Hon måste inse att man måste dela med sig av sina tankar och känslor för att kunna komma närmare andra och hjälpa dem att förstå en bättre. Hur får man nya vänner ? Det hjälper andra att bli den vän man behöver. Jag hoppas att min vän snart mår bättre och slutar vara så rädd för att skaffa vänner. Ja hur skaffar man nya vänner när man inte är så aktiv?


Då man inte är med i massa föreningar och klubbar. Svar på allt är ett community-baserat forum där medlemmar kan ställa frågor om vad som helst. Vi har samlat många år av kunskap och publicerar nu detta för alla att ta del av.


Det var inte enkelt att skaffa vänner då heller, men det gick med hjälp av internet och om jag träffade dem en och en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg