torsdag 30 juni 2016

Dikt till min älskade man

Maskeradkläder, festartiklar och skämtprylar. Find What Is A Man on MySimon. Stort utbu Bra Priser. Rolig kalasdukning, häftiga maskeraddräkter och fantastiska festtillbehör. Varför skall man älska den man ändå aldrig får, varför tändes i mitt hjärta kärlek vid så unga år.


Varför skulle vi väl mötas, varför korsar du min stig, ödet förde oss tillsammans, säg mig varför träffade jag dig.

Ja, för allt min kärlek rymmer finns inte nog med ord. För att älska och att älskas är det största på vår jord. Och allt du är för mig vill jag för dig få vara… för kärleken i mig finns till för att besvara. Min kärlek till dig är så himla stor.


Du har gjort mitt liv mycket bättre än för. Jag älskar dig jättemycket jag skulle kunna ge dig en hel blomsteraffär. Du är världens bästa flickvän som jag har.


Så kom du och tog min hand.

Polerade mig till en skinande pärla ,med ömhet och tålamod. Nu känner jag mig vacker igen, som ett smycke vid din sida. Vi är vackra du och jag tillsammans. I mina ögon finns inge vackrare. Gå ej ifrån mig, Du vill ju stanna Stanna tills.


Lägg Din älskade hand på min panna Än en liten stund är vi två. Han som vill behärska möter henne som vill behaga Hon låter honom behärska behärska för att honom behaga behaga Så lever de lyckliga alla. Peter du har nyckeln till mitt hjärta! Till min ÄLSKADE MAN PETER! Jag ligger ensam i vår säng och tänker på dig.


Dina armar runt mig som jag saknar. Alla hjärtans dag , Kärleksdikter. Några rader till min älskade Olle som låter mig få uppleva det här! Vill skriva något stort till min älskade bästis!


Snälla någon hjälp, ni förstår inte hur lycklig jag skulle bli! Jag hör hur du andas…känner din värme… en värme som sprider sej i hela mitt inre. Lägger min hand på din nakna skuldra.


Här är några dikter som kan passa till alla fina mammor.

Hellre ett liv med dig i en skog där man är gömd än ett liv bland andra där man är glömd Hellre en regnig morgon med dig i ditt ljus än en solig morgon där alla är utom du Hellre hundra mil bort och jag vet var du är än att du är nära och ändå inte här. Du vet att du betyder allt för mig, jag skulle inte kunna leva utan dig. Egentligen skulle jag skriva en dikt till min sambo eftersom han fyller år på lördag.


Diktkort på handgjort papper från duktiga Anna på Annas Idéer. Dikten är skriven av Siv Andersson. Så underbar är du, min vän, och ser så vacker ut, och älska dig det ska jag än när havet sinat ut!


När hela havet sinat ut och bergen smält till glöd! Ja, älska dig, det ska jag än när jorden ligger död. Min älskling, du är som en ros, en nyutsprungen, skär, ja, som ljuvaste musik, min älskade , du är. Du är min ögonsten och mitt livs diamant. Att få ha dig vid min sida dag och natt är det bästa.


Att få känna dina läppar emot mina är som att drömma. Att du är min och ingen annans är så underbart. Eftersom hela min värld har fått en annan nyans av just det andliga, så vill jag gärna dela med mig av detta, till alla er som tittar in i min nya blogg! Jag har ingen vana att blogga men, däremot älskar jag att skriva och skriver både dikter , noveller, låtar, barnböcker m. Det är dig jag lever för.


Något som jag också är intresserad av är att fotografera och då blir det gärna moln, natur och mat. Min älskade , min alldeles underbara fin som en svart himmel med stjärnor så klara. Jag vill se på månen med dig vill du se den ihop med mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg