torsdag 21 januari 2016

Tack dikt till kollega

Jag säger tack till juryn för att de drämt till mig med stans snyggaste knölpåk”. Roberto Benigni använde bl a väderjämförelser för att beskriva känslan då hans film Livet är underbart vann tre Oscar: ”Jag vill dyka ner i denna ocean av generositet, det är som en hagelstorm av vänlighet och tacksamhet. Tack för den tid som varit, kära kollegor ! Allt gott på vägen önskar jag er och allt gott önskar jag faktiskt också mig själv!


Litet ställe med bara personer.

Och så är du ju så duktig på ditt jobb! Nu ska du flytta till en annan sta men vi hoppas att du kommer och hälsar på. Vi har köpt blommor till dig. Lycka till med det nya jobbet!


Uppgift Du ska hålla ett tal till en kollega. Han eller hon ska sluta. Skriv stödord eller meningar.

Arbetet här har varit som ett pussel, där de flesta bitar varit färgglada och vackra och hittat sin plats i pusslet snabbt. Till stor del för att du måste bjuda på tårta. Att ni med en blick kan kolla på varandra, veta exakt vad den andra tänker och börja asgarva åt er chef. Ska du fått i uppgift att säga något fint till en kollega eller ska du skriva ett tal till någon på jobbet? Se vad du borde få sagt här!


Anders, vår allas vaktmästare. Det blev ett absurt avslut där vi letade annat än tomtenissar! Anna-Stina för mina fina PIM-blommor! Jag vill önska min rektor Anna-Karin lycka till med nya jobbet.


Anna Maria Lenngren, en diktare som alla kanske inte känner till eftersom de hellre. För kollegan som uppskattar humor till kaffet. Ett stort tack , födelsedags tack , tack dikt , tusen tackar till dig. Text till tackkort, textförslag till tackkort, förslag på text tackkort, tack för gratulationer på facebook, hur säga tack på olika sätt.


För du är speciell och värdefull för mig. Jag är så tacksam för att jag fått möta dig. För alla gånger du har kommit måndagstrött till jobbet och de har gjort dig pigg och glad!

För deras hjälp när du varit förvirrad. För att de har funnits där och hjälpt till när du fått en uppgift från din chef som du inte förstår hur du ska klara av. Under de tre år jag har fått förmånen att vara chefredaktör för Kollega har jag glatts åt alla de läsarmejl jag har fått av er där ni har tackat för den journalistik som redaktionen förser er med. Ni har varit observanta och kunniga och det har varit en ynnest att få uppleva er feedback efter våra artiklar om allt från mobbning.


Dikter pensionhumor kollegor. Det finns definitivt några godmodiga ribb när du skickar ut en kollega för att njuta av hans pensionering år. Det kan vara kul att leverera en av dessa dikter till avgångsfest på jobbet, eller så kan du helt enkelt inkludera en i ett gratulationskort. Har ni vägarna förbi Sala så är det så gott som tvångs på att åka in till Nya Holmgården och ta en kopp kaffe.


Så tack ALLA för ALLT. Ni har varit, är och kommer alltid att fortsätta vara helt underbara och jag kommer att sakna er. Jag känner hen inte så mycket då jag är ny chef och har absolut ingen aning om vad jag ska säga! Hen vill heller inte höra ett långt tal men det känns lite fjuttigt att bara ” tack för dina år.


Fråga: Två kollegor ska gå i pension. De ska få blommor med kort på. Jag önskar få ett bra tips om vad man kan skriva på kortet. Tycker att tack för den här tiden låter för kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg