måndag 25 januari 2016

Kärleken skär djupa sår

E-bok mejlas ut som en länk från Elib på bokens utgivningsdatum. Bok i originalformat skickas ca veckor före recensionsdatum och PDF-korrektur mejlas ut när det finns tillgängligt. Den är annorlunda och den är riktigt bra. Arbetarbladet ”… den verkliga spänningen ligger i förmågan att skildra vibrationerna i möten och relationer där kärlek och omtanke tvinnats samman med hat och maktbegär.


Jag våndades faktiskt lite inför att läsa den här boken i och med att jag upplevde prästen Ingrid som fruktansvärt pinsam i förra boken. På kvinnofängelset sitter den unga Tanja, dömd till ett långt straff för narkotikasmuggling ett brott som hon säger sig vara oskyldig till.

Alltid bra priser, fri frakt från 1kr och snabb leverans. Kom in och se andra utgåvor eller andra böcker av samma författare. Och bit för bit blottläggs det psykologiska spelet mellan människor som både älskar och hatar gränslöst. Du behöver vara inloggad samt ha ett lånekort i Borlänge för att reservera denna titel. Hon är min nya favoritförfattare!


StockholBonnierförl. PÅ kvinnofängelset sitter den unga Tanja, dömd till ett långt straff för narkotikasmuggling - ett. Hennes huvudperson i båda romanerna är fängelseprästen Ingrid och författaren ger sig på de djupa livsfrågorna i denna berättelse om ett kvinnoliv bakom galler.


Nagelskulptrisen Tanja är dömd till ett långt straff för narkotikasmuggling, men påstår sig vara oskyldig.

Med stor psykologisk skärpa skildras en kärlekshistoria med mörka undertoner. Den unga Tanja gråter hysteriskt när hon kommer till kvinnofängelset. Skräcken och smärtan, men framför allt förvåningen. Trots att knivmisshandeln pågått ett tag tycktes människan som låg bunden framför mig förvissad om att det aldrig skulle hända något farligt.


Pris kr (spar kr 17). Se flere bøker fra Helena von Zweigbergk. Arbetarbladet Laura, före detta prostituerad och narkotikakurir, tillbringar tiden i fängelse med att skriva en självbiografi om sittt dramatiska och plågsamma liv.


Mer information Hitta denna pin och fler på Nya ljudböcker för vuxna av Folkbiblioteket Vilhelmina. Kärleken Skär Djupa Sår. Everyday low prices and free delivery on eligible orders. När såret sitter på händerna nära en led eller sena.


När det har gått längre tid än sex timmar från det att du blev biten utan att såret har gjorts rent. När du är äldre eller har dåligt immunförsvar. Sticksår kan vara djupa. Ett sticksår kan vara ganska djupt även om det ser litet ut.


Jag sitter här och tänker tillbaka. Då mitt liv var så perfekt. Jag hade äntligen byggt upp allt det där jag drömt ofamilj, vänner, pojkvän och husdjur och det bästa var att de alla älskade mig!

Du skrev att du också skar dig, det var därför du fick frågan. Tack för förklaringen! Jag skar mig för att jag helt enkelt inte ville leva, och jag ville dö en plågsam död genom att skära små djupa sår till jag sist förblödde. Sår som går genom hela kutis alternativt ned till djupa dermis bör primärförslutas för att underlätta läkningen.


Detta gäller både rena sår (alltså utan kontaminering) och kontaminerade sår där komplett rengöring uppnåtts.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg