fredag 18 december 2015

Åldersskillnad 30 år

Skiljer det år mellan er så ökar det till procent och om man lever med någon som är år äldre, ja då är risken så stor som procent. Men det finns dock en massa undantag som visar att det funkar med en ganska stor åldersskillnad , som till exempel George och Amal Clooney (års skillnad) eller Ernst Billgren som är gift med en år yngre kvinna. Fråga: Jag har varit tillsammans med min fru i mer än år. Nu har jag dock träffat en underbar kvinna i Argentina.


Vi är jättekära båda två och vill bygga en framtid tillsammans. När vi är tillsammans så är allt så underbart. Har funderat mycket på det här med åldersskillnader i förhållanden. Mellan mig och min pojkvän skiljer nästan år. Det stör inte honom och det stör inte mig.


En engelsk studie visar att bröllop där maken är mellan sex och tio år äldre än makan utgör av det totala antalet bröllop, och bröllopen där kvinnan är upp till tio år äldre än mannen utgör endast. De första åren märktes åldersskillnaden nästan inte alls, men med åren har det börjat märkas att den finns där och att vi tillhör olika generationer. Nu är jag ungefär lika gammal som han var när vi gifte oss och han är pensionär sedan ganska många år tillbaka. Jag har för övrigt ALDRIG varit tillsammans med någon som har varit lika gammal som jag själv. De har alltid varit yngre.


American Sniper-stjärnan (40) gjorde slut med sin 23-åriga flickvän Suki Waterhouse efter ett två år långt förhållande, skrev People magazine. De citerade en källa som hävdade att paret gjorde slut innan Oscarsgalan i januari, men gick på galan tillsammans. Här är andra par med stor åldersskillnad.


Men hur många års skillnad kan svenska singlar egentligen tänka sig hos en potentiell partner? Och finns det en siffra på vad som egentligen är realistiskt för ett lyckligt och långvarigt förhållande? Sen dog ju tyvärr min pappa vid års ålder och mamma blev änka endast år gammal.


Åldersskillnad 30 år

Det är ju tyvärr ett problem där tidsramen blir mycket smalare om man gifter sig över generationer. Mamma har ju dock hunnit träffa en ny man (bara åtta år äldre tror jag) som hon idag är mycket lycklig med. På senare tid har vi sett hur en rad kända, framgångsrika kvinnor valt yngre män.


Supermodellen Kate Moss sägs dejta en tretton år yngre man, och hon är långt ifrån den enda Hollywoodkändisen som väljer en yngre partner. Här i Sverige har vi våra egna uppmärksammade kändisförhållanden där kvinnan är den äldre i relationen. I Sverige har vi, enligt Statistiska Centralbyrån¹, inga större åldersskillnader i våra relationer.


I en svensk heterosexuell relation är mannen i genomsnitt två år och fem månader äldre än kvinnan. Det är en relativt låg andel av paren där det finns en åldersskillnad på mer än fem år. Vad jag kan säga är att jag är galet förälska sa Sarah om sin flickvän i en intervju, skriver Glamour. Efter att ha brutit upp från ett år långt äktenskap fann hon kärleken i Kristoffer Hellström, , skriver Hänt Extra.


Mellan särboparet Sanna Lundell, 3 och Mikael Persbrandt, 5 skiljer det år. För mig så är ålder bara en dum jävla siffra, det kanske låter gammalt, men så är det för mig. Om jag blev kär i en man som är och jag så väljer jag ju inte bort han för att han är år åldre än mig. Man kan vara och bete sig som om man våre och tvärtom, det beror helt enkelt på hur perssonen är i sättet.


Jag har en släkting som sen många år är tillsammans med en år äldre kvinna. Fast jag tror att om man ska generalisera har omvärlden mer tolerans mot ett par där mannen är 20- år äldre än kvinnan. Jag har träffat en man i ungefär år som är år äldre än mig. Vi har känt varann i ett år ungefär och det v. Redan samma dag som han medverkade hos Malou bjöd han ut sin vän, den år yngre Andrea Gaytán för första gången - de såg en Strindbergspjäs på Dramaten. Nu är Jan Myrdal gift och tillbaka i Malous soffa - tillsammans med sin nya hustru, Andrea Myrdal Gaytán!


Jag är i års åldern och han. Veckans tema är Kärlek i vår tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg