onsdag 14 oktober 2015

Skapa apple id till barn

Kolla in iPad Pro i två. Apple Watch Studio Välj boett och band. När du skapar ett Apple-ID anger du en e-postadress. Upptäck alla sätt att presentera.


Vi kan inte behandla din förfrågan just nu.

Informationen kan användas till att förbättra våra. Här anger du din e-postadress, skapar ditt lösenor fylla i säkerhetsinformation och födelsedatum. Se hur dina data hanteras. Aktivera Be om köp om du vill kräva godkännande för alla köp i iTunes, iBooks och App Store.


Innan du sätter igång måste du ge ditt föräldrasamtycke och verifiera din betalningsinformation. Finns det någon möjlighet att migrera dessa till de nya barnkontona, eller måste helt nya konton skapas? Vi vill synnerligen gärna behålla e-postadresserna och det associerade datat.

När hon försöker köpa appar t ex får jag och hustrun upp fråga för godkännande. Alla kan ladda ner varandras köpta appar, filmer, musik etc och allt betalas från mitt konto. Ett enkelt sett att ge ett barn en helt egen mobil eller platta utan att tömma bankkontot är att ge din gamla när du uppgraderar. Exakt vad du behöver göra beror på hur gammalt – och ansvarsfullt – barnet är. Nu kan du gå tillbaka till App Store och ladda ned kontots första App.


Det går sedan att konvertera detta konto till ett betalkonto. Lycka till i app-jungeln! Hej, Jag försöker skapa ett apple - id till mitt barn som är 7år. Allt går bra tills jag måste verifiera att jag är vuxen.


Jag har ett visakort registrerat och. Klicka Ändra vid din primära mailadress och ändra till vad du vill använda istället. Se till att det är en äkta mailadress du kommer åt.


Bekräfta din mailadress. Nu är ditt id ändrat till din nya mailadress och du kan logga in med en och ditt gamla lösenord på alla enheter. Det är en av anledningarna till att det är bäst att nöja sig med ett enda konto redan från början, annars blir det till sist rörigt att hålla koll på vilka appar som är kopplade till vilket konto.


Och svaret är Ja- det går, MEN man måste göra på ett speciellt sätt enligt min instruktion nedan.

Scrolla ner och välj Skapa ID för barn. Så använder du delade inköp: Välj App Store,eller Ibook Store. Använder du en Ipad går du direkt till Inköp. Startar jag först upp min egen nya och ser till att komma in i den? Detta behövdes för att verifiera att det var en vuxen som skapade kontot och tanken är ju god.


Ska jag ansluta någon mejl till sonens mobil? Om du istället ändrar det gamla - och du kan absolut ändra till en annan mejladress än på din gamla - så behåller du inköpen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg