fredag 23 oktober 2015

Åldersskillnad 20 år

Skiljer det år mellan er så ökar det till procent och om man lever med någon som är år äldre, ja då är risken så stor som procent. Men det finns dock en massa undantag som visar att det funkar med en ganska stor åldersskillnad , som till exempel George och Amal Clooney (års skillnad) eller Ernst Billgren som är gift med en år yngre kvinna. Ni med ca års åldersskillnad i erat förhållande, lite frågor. Harrison Ford och Calista Flockhart.


Bildkälla: Stella Pictures. Just års skillnad är egentligen inte det viktiga.

Många pensionärer har bättre fysisk styrka än ungdomar idag som inte tränat någonting alls och kan räkna med att leva till de är år gamla. I den åldern skrattar man åt års skillnad. Tyvärr hade hon flyttat ihop med en år yngre man.


Nu har jag hittat en ny fantastisk kvinna och har lämnat den förre nämnda bakom mig. Andra med stor åldersskillnad Finns det några andra här med ca års åldersskillnad i förhållandet? Jag är och min man är 56. Skulle du ha samma åsikt om det handlade om motsatsen: om han var och hon var 25?


Sanningen är att skillnaden är år i båda fallen, men för samhället och kulturen verkar det inte så. Par där kvinnan är mycket äldre än mannen ser vi generellt ner på.

På senare tid har vi sett hur en rad kända, framgångsrika kvinnor valt yngre män. Supermodellen Kate Moss sägs dejta en tretton år yngre man, och hon är långt ifrån den enda Hollywoodkändisen som väljer en yngre partner. Här i Sverige har vi våra egna uppmärksammade kändisförhållanden där kvinnan är den äldre i relationen.


I vintras blev det känt att språkvetaren Fredrik Lindström, 5 har en relation med år yngre Maja Frydén, 27. Fredrik är inte den enda som faller för yngre kvinnor. Kollegan Kristian Luuk, 4 är år äldre än hustrun och programledaren Carina Berg, 36. Någon som i stället gillar yngre män är skådespelerskan Maria Lundqvist, 50.


Men hur konstigt är det egentligen med års åldersskillnad ? Har fått några kommentarer såklart. För år sedan gifte jag mig med en man som är år äldre än jag. Han var och jag var alltså trettio. Han kändes som den perfekte pappan och maken. Han hade varit gift förut och har tre barn i det äktenskapet.


Vi har också tre barn i dag , och år. Vad skapar nedanstående förälskelser för tankar i era huvuden, spontant alltså, utan att vara politiskt korrekta? Visst tycker man att det borde vara så att ålder bara är en siffra.


För ett fåtal men jag tror de flesta relationer med åldersskillnad på 15- år eller mer blir svårare med tiden. En släkting blev kär och ihop med en cirka år äldre man när hon var i övre tonåren. Jag minns att det var kämpigt för henne, för de båda två naturligtvis.

Men hur många års skillnad kan svenska singlar egentligen tänka sig hos en potentiell partner? Och finns det en siffra på vad som egentligen är realistiskt för ett lyckligt och långvarigt förhållande? Läs mer om åldersskillnad på.


Jag undrar hur okej om det ens är okej att träffa en kille som är år äldre än mig. Vi älskar varandra, allt är helt underbart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg