tisdag 25 augusti 2015

Gravid v31

Få massor av klubbförmåner, gratis! Ta del av förmåner och erbjudanden. PIаn vаn zаkеnmаn hееft еnоrmе imрасt ор jоuw inkоmstеn! Vеrdiеn еIkе dаg gеId! En oberoende tjänst som hjälper dig jämföra produkter, priser och återförsäljare online.


När du är gravid i vecka så är barnet nästan fullt utvecklat. Det som saknas är viktuppgången. Som gravid i vecka så känner du dig säkert tröttare än tidigare och du blir lätt andfådd. Läs allt om din graviditet i vecka 31. Barnet väger i graviditetsvecka drygt ett och ett halvt kilo.


Din kropp börjar nu kännas tung och det börjar nu bli vanligt med foglossning och ryggproblem. Livmodern börjar närma sig revbenens nedre kant. Många gravida känner sig tunga och otympliga. Du som är gravid andas ut och in mer luft än vanligt vid varje andetag. Lungkapaciteten har ökat från 5till 8kubikcentimeter luft per andetag.


Gravid v31

Barnet tränar sina lungor genom att andas ner fostervatten i dem. Ofta får det hicka – som du själv känner av i din mage. Barnet producerar hela tiden fett under sin hud. Detta är barnets energilager.


Jag blir så jävla förbannad att ni skriver ut sånt! Du har blivit gravid genom IVF eller äggdonation. Du har haft havandeskapsförgiftning i tidigare graviditeter. Havandeskapsförgiftning är också vanligare hos personer som är gravida för första gången, samt hos personer som är över år.


Barnet har sannolikt lagt sig till rätta med huvudet nedåt och rumpan uppåt som förberedelse till förlossningen. Gravid vecka – barnets utveckling. Genom att övervaka barn i magen under längre perioder med hjälp av ultraljud har man kunnat visa att de drömmer medan de sover – det är i. Förlossningen kan komma snabbare än du tror. Nu har jag två gånger varit med om akut smärta i ryggen.


Det gör så ont i mitten av ryggen (där njurarna sitter?) att jag ligger och kvider och vrider och vänder mig och nästan gråter av smärta. Efter ca timma är det över. EN FJÄRDEDEL av graviditeten kvar, dagar.


Tiden går för fort, jag hinner inte riktigt med allt. Känner att jag behöver ha allt under kontroll när det väl är dags. Kanske att hoppas lite för mycket, men BB-väskan kan jag iaf packa. Sjukligt trött - gravid v Jag har sedan i förrgår varit sjukligt trött.


Orkar knappt vara uppe alls, vill helst ligga hela tiden. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det påminner om hur jag mådde efter min andra förlossning då jag hade en infektion i kroppen, men det har jag inte nu. Hoppsan så gick det visst en vecka till!


Gravid v31

Lite så känns det, jag är inte stressad men samtidigt går väl tiden lite för fort just nu ändå. Jag måste bli bättre på att stanna och bromsa, njuta av hur härligt det faktiskt är att vara gravid. Jag märkte att jag hade bruna flytningar i trosan när jag skulle gå på toa. Hoppas ni mår alldeles ypperligt denna härliga tisdag!


Det är inte torrt det var ganska färskt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg