onsdag 12 augusti 2015

Dikt till storasyster

Behöver du förslag för dikter om syster? Då har du kommit till rätt ställe. Vi har samlat flera fina syster dikter. Skicka blommor till din syster – Här hittar du bra erbjudanden.


Dikt till storasyster

En syster är ett stöd och en hjälpande hand. Hon är bunden till dig med ett kärleksfullt band. Som lilla… eller stora… är hon dig ganska lik. Hon finns i många minnen och hon gör din levnad rik. Det känns tryggt att hon vet varifrån du kom, att hon ser vad du gör och att hon bryr sig om.


Grattis på födelsedagen texter och fraser, födelsedagsönskningar, födelsedag hälsningsfraser, födelsedagsgrattis, vers vird års firande, års firande, års rim, års rim, födelsedag dikt till 50-årig, 60-årig, 70-årig, dikt på födelsedagen, födelsedag vers, födelsedag rim, födelsedag poesi, vackra födelsedag dikter. Håller på att förgås av värmeslag här på kontoret så det var bara roligt att få ta en paus och skriva ihop en liten dikt. Använd den om du vill men hittar du något annat så står det dig ju fritt!


Kära starka fina storasyster. Jag vet inte om jag klarar av att hålla ett tal på ert bröllop, jag vet inte om rösten bär. Så jag gör det jag gör bäst, att skriva.


Sen vi var små har du varit den jag har sett upp till. För mig är du inte borta För mig är du min syster Du är med mig i allt jag gör Jag tänker alltid på dig Du ser allt jag ser Du hör allt jag hör Du kan känna alla dofter Du kan smaka allt gott Du kan gå dit jag går Du kan röra dig fritt Allt jag upplever Upplever du. Sen du såg Gud drog du dig undan för människorna.


Dikt från en storasyster. Pusha henne till att våga tro på sig själv. Du vet att hennes egenskaper kan ta henne hur långt som helst men vet hon det? Läs också: fördelar med att vara singel. Våga vara dig själv, du är bäst Berätta för din lilla eller storasyster att hon är grym, fantastisk, unik och helt enkelt bäst – precis som hon är.


Här är ett par av mina dikter (som även finns tryckta som kort), som nog kan passa. Vill ha med mitt namn som författare om dom används. Genom alla motgångar du i ditt liv kommer ställas inför kommer jag för dig alltid att skydda dig ända tills jag dör Som en liten ängel anlände du till vår.


Andra liknande dikter. Om och till sin bror som har Tourettes: Ditt mungo, säger du och försöker grimasera Kanske bara för att stämningen elektrifiera Håll käften, ber du på förfinat sätt Eller kanske flyger orden som en rikoschett Bröl, utropar du och låter väldigt civilicerad Och jag undrar om det går att få dig. Feed för att följa kommentarerna: RSS 2. Hittade denna fina dikt på nätet, det stod inte vem författaren var. Den var lite för lång och hade en del svåra ord så vi kortade ned den en aning och förenklade den så att den äldste sonen kunde läsa den. Lustigt, jag ska själv hålla tal till min syster och hjälpa mamma att skriva ett tal också.


För egen del har jag tänkt prata lite om relationen systrar emellan, lite om våra likheter och olikheter. Något om hur hon och mannen träffades och hur det känns att stå där som storasyster på sin lillasysters bröllop. Då min storasyster Elin är en av mina närmsta vänner kändes det som att dikten passade bra in på oss.


Dikt till storasyster

Dessutom kommer hon till Sthlm för att hälsa på mig till helgen. Ska bli så sjuuuuuuukt kul då jag faktiskt inte har sett den än. Herre, bryr du dig inte om att min syster lär mig göra allt arbetet ensam? Säg till henne att hon ska hjälpa mig. Du gör dig strev och uro med många saker.


Men ett är nödvändigt. Maria har valt den goda del, och den ska inte tas från henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg