fredag 29 september 2017

Tecken på att första mensen är på väg

Tecken på att första mensen är på väg

Allt du behöver veta för att vara förberedd för din första mens. Läs mer om mens och allt omkring det. Ta del av information och tips på Libresse. Lär dig mer om leva med mens här! Tips och råd kring intimhygien.


Hitta all information här! Min bästis var när hon fick sin första och hon säger att jag kanske får den snart. Finns det några tecken på att den första mensen är på gång? Du kommer att kunna gissa ungefär när du ska få din första mens – bara du vet vilka tecken du ska hålla utkik efter. Din första mens är på väg Du kan förvänta dig din första mens ca år efter de första tecknen på att dina bröst börjar utvecklas, mellan åldrarna och 13.


Innan dess kommer du förmodligen att märka gula eller vita fläckar inuti dina underkläder. Dessutom vet både män och kvinnor för lite om mens. Att blöda ska inte vara läskigt, äckligt, förknippat med skam eller onödig smärta. Därför behövs menssplaining! Har du tips på roliga saker du vill se mer av på.


Misstänker du att ett fint litet riskorn till tand håller på att dyka upp i ditt barns leende? Ja, då finns det tecken som låter dig veta om det mycket efterlängtade ögonblicket är på väg att komma. De är oftast som mest ömma i början av graviditeten och en bit in.


Tecken på att ditt barns första tand snart kommer att dyka upp. De blir ömma eftersom att kroppen förbereder sig på att amma. Du har mer flytningar än vanligt För många är ett första tecken på en graviditet att man har betydligt mer flytningar än vanligt. Det finns två saker som tyder på att den första mensen är på gång.


Det första är att man börjar växa mycket på längden och det andra är att det börjar komma flytningar. Flytningen är ett naturligt sekret från slidan som visar att könsorganen har börjat bli aktiva. Förändrade blödningar – ett första symptom.


Det första tecknet på att du är på väg in i klimakteriet är att menstruationerna förändras. Det kan vara att de blir mer rikliga, kommer med allt längre mellanrum eller blir mer långdragna. Brösten har växt lika länge men de är fortfarande ganska små. Hår har jag där nere och under armarna.


Men när kommer mensen ? Din mens är kroppens tecken på att den är redo för en graviditet. Det innebär inte att du vill eller måste bli gravi bara att du kan bli det. Alby Hills: tecken på att mensen är på ingån.


Mens är ett tecken på att kroppen mår bra. D Nästan alla stämmer så bra in på mig när mensen är på väg. I dagens video pratar och visar jag er hur jag bete mig när min mens är på G. Jag hoppas att jag inte är ensam om det här. Vi har samlat kvinnors berättelser om hur de förstod att de hade blivit gravida. Glöm inte att stalka mig på mins sociala medier.


Tecken på att första mensen är på väg

Sugen på konstiga saker Jag fick ett konstigt sug efter morötter under min första graviditet. När är det dags att föda och att åka till förlossningen och vilka tecken ska jag leta efter? För dig som är gravid finns det fyra tecken på att du ska åka till förlossningen. Vattnet går, värkarna sätter igång, du drabbas av en teckningsblödning eller om slemproppen släpper.


Jag tycker att man känner när det närmar sej man tänker på ett annat sätt och man blir väldigt praktisk iaf jag man diskar undan plockar fram kläder till övriga familjen. Jag tassade runt med värkar inatt och gjorde det. Sen verkar det som om kroppen vet vilka värkar det är man har. I förrgår hade flytningen en nyans av rö är det tecken på att jag snart kommer få min första mens ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg