onsdag 3 februari 2016

Singel mammor

Hon har skinn på näsan. Singelmammor är tuffa och oberoende. En singelmamma har troligtvis inte tid eller lust att strula runt. I programmet så ser man att det är svårt att kombinera ett aktivt liv med att vara förälder.


Att dessutom försöka hitta en ny partner kan nog kännas näst intill omöjligt.

Med hjälp av nätdejting så blir det mycket enklare. Det här kanske kommer som en chock, men även singelmammor är kåta! Och det är verkligen en konst att få till det med ti plats och ork. Allra helst om man som jag inte har hjälp av den andra föräldern och man är både mamma och pappa dygnet runt, alla dagar i veckan, hela året. Uppgifterna du anger när du gillar eller ogillar ett inlägg kommer inte att vara synliga för andra.


Avsnitt: Tillagd i kön. Det visar ny forskning från Universitetet i Bergen i Norge. Enligt den norska studien har ensamstående mammor lättare att hitta ny partner än kvinnor utan barn.

Fokusera på sådana personlighetsdrag hellre än på hur en potentiell dejt ser ut eller vilket jobb hen har (detta tips gäller för övrigt alla singlar, inte bara singelmammor ). Jag undrar hur sexlivet för er singelmammor över brukar se ut? Framförallt hur träffar ni era sexpartners? Oftast så blir ju singelkompisarna färre, och man kanske inte är jättesugen att ragga på krogen.


Så, hur träffar ni dem ni har sex med och vilka typer brukar det vara? Serien, som sänds i åtta. Ensamstående kvinnor med barn har lättare att hitta en partner än de utan barn.


Jag gillar produktionen och programmet men stör mig så mycket på en av mammorna att jag nästan inte kan kolla. Chatt om singelmammor Läs den nu avslutade chatten om livet som singelmamma och valet att som ensamstående skaffa barn genom insemination. Gunillla Gerland från föreningen Femmis svarade på frågor och diskuterade med läsare på svd. Femmis är en förening för frivilligt ensamstående mammor som fått, eller planerar att få, barn genom assisterad befruktning med donator. De sysslar dock inte med att sammanföra singelmammor med nya kärlekar utan att skapa nätverk, och sätta fokus, på de ensamstående föräldrarna.


Förhoppningsvis kan de ge livslång vänskap, möjlighet att umgås under storhelger och barnpassning till exempel. Vi hoppas att det ska förgylla vardagen för många, säger Helen Rydberg. Småland Nyheterna är bäst i inloggat läge - som inloggad prenumerant har du obegränsad tillgång till allt innehåll. Nu har jag fått en förfrågan om inte jag kan samla ihop alla singelmammor och ha en specifik grupp för er.


Självfallet kan jag göra det och det är redan gjort.

Ni som vill joina andra singelmammor och gå med i vår tjejkompisgrupp på KIK är varmt välkomna. Jag har satt en gräns på hur många jag tar in, för det blir så rörigt. Tidigare har många trott att ensamstående mammor inte är en attraktiv grupp att dejta – men nu verkar tiderna ha förändrats. Kära tomten Här kommer min önskelista till dig, jag måste bara klargöra att jag ätit min gröt varje dag! Min önskelista toppas av en varm man som kan skänka mig den glädje som fattas.


Han får gärna ha hår på huvudet, men det är inget måste. Pojkarna sov hela natten! Eller ja, det beror på hur man räknar med hela natten men de åt vid och gick och la sig efter det sedan vaknade de.


Lugnt och skönt eller smärtsamt och tungt? Relationspodden undrade hur det är att fira jul när man lever som singel. Här är några av de svar vi fick in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg