tisdag 9 februari 2016

Argumenterande tal dödsstraff

Oavsett hur personen avrättas kan detta jämföras med tortyr. Ett argumenterande tal mot dödsstraff. Bland annat tas risken att döma oskyldiga, ekonomiska aspekter och brottsoffrets känslor upp som skäl till att dödsstr.


Utkastet till ett argumenterande tal gällande dödsstraff. Eleven presenterar fakta och statistik, samt ger ett personligt perspektiv på ämnet. Källförteckning och en utförlig diskussion kring källkritik finns även med.


Kul att detta diskuteras, ett tips till OP kan vara att inte skriva att det är en skoluppgift, jag tror många på Sweddit är fullt villiga att argumentera dödsstraff men folk vill inte göra dina läxor åt dig så de röstar ned istället. Talet utgår från frågeställningen Vad är en människa värd? Ett antal argument förs fram för att stödja tesen och potentiella motargument tas upp och bemöts.


Argumenterande tal dödsstraff

Dödsstraff borde förbjudas! Argumenterande tal om Cannabis. Men nu är det så att andra elever efter mitt tal ska komma med motargument, och då måste jag vara förbered. Imorgon så skall jag hålla ett argumenterande tal då jag ska argumentera emot dödsstraff men saken är den att jag inte ens vet hur jag ska kunna strukturera upp talet.


Hej jag ska hålla ett argumenterande tal där jag är emot dödsstraff. Jag är alltså FÖR det. Såg gärna vad ni tycker o vad ja bör förändra o så Envar har rätt till liv, frihet och personlig säkerhet. Har genom uteslutningsmetoden kommit fram till några olika tänkbara ämnen.


Argumenterande tal dödsstraff

Det är här ni kommer in i bilden, jag är nyfiken på att höra era synpunkter samt förslag på argument för ämnena. Tesen är grundbulten i din argumenterande text. Om du ska argumentera för en sänkning av skatten så kan din tes uttryckas som Skatten måste sänkas! Många länder som har kvar dödsstraffet brukar som argument framhålla att dödsstraffet är avskräckande, det vill säga att den som tänker begå ett brott som kan medföra dödsstraff , avstår från att begå brottet på grund av att han riskerar att avrättas.


Många undersökningar har gjorts framför allt i USA. Under veckorna 4och 43kommer vi i svenska att arbeta med argumenterande texter. Orkar inte med sånt seriöst shit som dödsstraff , abort, fildelning med mera. Tråkigt och för vanligt.


Vill hellre göra ett bra tal , men med någont lite mer annorlunda och intressant ämne. Haha, du är inte ensam. Detta kommer gå susen! Hej allihop på Sweddit, jag ska ha ett argumenterande tal nästa fredag och behöver inspirationshjälp om vad ni hade pratat om då jag personligen har bokstavligen noll fantasi. Talet ska vara minuter långt och man behöver inte stå för det man argumenterar för eller emot.


Tips på ämnen för argumenterande tal ? Hej, jag ska hålla ett argumenterande tal i svenska där min svenska lärare har sagt att man själv får välja ämne. Allt skall filmas för att sedan gå igenom och se vad det bra resp. Men jag har total idétorka!


Utan något som väcker intresse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg