onsdag 10 februari 2016

Tecken på att mensen är påväg

Här tecken på att du är nära att bli utbränd De vanligaste tecknen på graviditet är utebliven mens , kissnödighet, trötthet, illamående mm. Här listar vi tidiga tecken på att du är gravid. Tecken på att mensen är påväg - urden.


Din mens är kroppens tecken på att den är redo för en graviditet. Jag är femton år och har kommit i puberteten, har fått allting listan ovanför och min mamma var när hon fick sin mens.

Men jag har inte fått min ännu, är orolig för att den inte kommer alls. Tänk så är jag sjuk men vet inte om det? I dagens video pratar och visar jag er hur jag bete mig när min mens är på G. Jag hoppas att jag inte är ensam om det här.


Alla Symtomer stämmer in på mej FÖRUTOM att jag inte är mellan - 14! Glöm inte att stalka mig på mins sociala medier. Under de senaste veckorna har jag gått igenom en växtspurt (växt 7cm på 3veckor) och en del andra säger att det är ett tecken på att man snart får mens ! Vill verkligen ha den, för nästan alla i min klass har fått den!

Du springer på toa fjorton gånger i timmen för att det känns som att det kom något 2) Vart tog den stora,. Jag grinar tre dagar innan, blir svullen och sötsugen och far lite ont i magen. En halvtimme innan kanner jag att den ar pa vag, dov smarta i nedre delen av magen, och oftast marker jag nar det hander nastan direkt. Det finns två saker som tyder på att den första mensen är på gång.


Det första är att man börjar växa mycket på längden och det andra är att det börjar komma flytningar. Flytningen är ett naturligt sekret från slidan som visar att könsorganen har börjat bli aktiva. Det är såklart olika för alla vilka tecken man får och i vilken ordning man får de, men här är några tecken på att mensen närmar sig - man är i puberteten. Brösten börjar växa, börjar oftast som en liten knöl som kan ömma.


Får hår lite här och där. Man får flytningar, oftast 1-år innan man får sin. Att blödningarna förändras är faktiskt det första tecknet på att du är påväg in i klimakteriet. Om du haft oregelbunden mens vid flera tillfällen så kan det hålla på så ett tag, tills du sedan slutar att få mens helt.


Att lätt bli provocerad och arg är vanligt under klimakteriet. Värmevallningarna och svettningarna kan göra att du ofta vaknar på natten. Om du känner dig nedstämt och oroar dig mycket så kan även detta ge sömnproblem.


Det tar ofta något år innan mensen helt försvinner.

Mensen försvinner helt. Klimakteriet pågår sedan i några år till efter att mensen har försvunnit. Förakt Enligt Gottman är förakt den tydligaste indikatorn på att er relation är på väg utför. Exempel på föraktfullhet är bland annat nedvärderande kommentarer, hånfulla skämt och elak icke verbal kommunikation (så som att himla med ögonen när din partner pratar eller att skratta hånfullt åt hens idéer). Men ta det lugnt, kroppen är duktig på att sända ut signaler på att du är påväg in i den där berömda väggen innan du nått den, du måste bara lyssna på den.


Här är tio tecken att hålla koll på : 1. Din energi är låg, men hur många tupplurar du än får in känner du dig inte piggare. Ett tydligt tecken på för mycket stress och för lite återhämtning är att sömnen rubbas. Vissa har svårt att somna för att de är för uppe i varv.


Andra vaknar ofta under natten eller alldeles för tidigt, vissa kan inte få tillräckligt mycket sömn hur de än försöker. Om sömnen inte fungerar är det ofta ett tecken att ta på. Men nu sa sambon att det nog är pga tänderna och att han kanske är lite febrig, och att det är därför de är röda? Han känns lite varmare men inte febrig.


Vad har ni sett för tecken på era små? Om mensen inte skulle komma på någon vecka till eller om du känner dig orolig kan du prata med skolhälsan eller ungdomsmottagningen t. Där kan du få mer hjälp och kanske även få svar på varför mensen är sen. Svullen och trött kan vara ett tecken på att mensen är påväg , så vänta lite till och se om den inte kommer. Att mensen är som en brun flytning är inte ovanligt.


Det kan vara så när man bara blöder lite, då hinner blodet torka på vägen ut och då blir det brunt. Ena dagen är du helt säker på att en skilsmässa är det bästa, för att nästa bli nostalgisk och vilja rädda relationen. I stora och svåra beslut är det skönt med expertråd.


Här pekar psykologen Maria Farm på fem situationer då det faktiskt är klokt att sätta punkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg