måndag 8 februari 2016

Linda lindenau sailing

Linda lindenau sailing

Linda Lindenau Sailing. Vill du segla med mig ute i världen? Titta under fliken “Seglingskurser“ Efter att ha ruvat på längtan i flera år bestämde jag att ta Peristera, en fots.


Se kontaktuppgifter, adress, karta, vägbeskrivning, telefonnummer, öppettider, m. Under åren har hundratals svenska kvinnor genom seglingskurserna fått både kunskaper och mod att ta skepparansvar ombord. Avsnitt på den här sidan. Hon bor i ett område som tillhör Katarina församling. Kom på någon av mina kurser!


I min båt, Tordmulen, ryms sex passagerare, fyra kan övernatta. Du är välkommen att följa med! Tidningens innehåll kretsar kring svensk segling. Vi hämtar informationen.


Linda lindenau sailing

Om informationen inte finns just nu kan den komma att vara. Nu har hon en fots Beneteau Oceanis 4i Grekland. Få en påminnelse via sms. Tjejminglet i Långedrag verkar ha varit en riktig höjdare.


I alla fall om man frågar Ewa Luvö som har skickat en rapport. Och det hör ju inte till vanligheterna att 1seglingssugna tjejer (och män) samlas på ett och samma ställe. For Several years, she has arranged sailing courses for women in Sweden and in Greece. The company serves as a sailing school for women, in Stockholm, Sweden and in Rhodes, Greece. Med sig har hon haft kvinnor med olika kunskaper om segling, totalt har de varit 2stycken som har följt med i olika etapper.


Female Crew on a Sailboat: Sailing Safe. Sailing around the worl on other people’s boats… Pretty cool, hah? Skip navigation Sign in.


Dessa handritade skisser över vikar, hamnar etc fanns det tydligen väldigt många av. Under många år har har man kopierat och lagt till egna kommentarer. Här fanns också anteckningar om djup, bra stenar att förtöja vid och eventuella pingvins-, valross- eller sälkolonier. Hon arbetar för att kvinnor ska ta klivet ur sina historiska begränsningar. Hennes föreläsningar handlar om teambuilding, att våga tro på sig själv och att ta rodret för att styra sitt eget liv.


Linda lindenau sailing

Hon leder seglingskurser för kvinnor och har i och med detta fått stor erfarenhet kring gruppdynamik. Många drömmer om långsegling. Få kommer till skott och av de som ändå vågar kasta loss är andelen kvinnor försvinnande liten.


Last year we updated our Terms and Conditions (in Swedish). You are bound by them if you have continued to use our service. Dessa två damer är nu inte långt från Antarktis. De har just bunkrat diesel i Ushuia i södra Argentina. Med på resan är också Milos kompis Anders.


Fritidsfartyg, xmeter, kurs rakt mot oss. Det var nära att jag fegade ur och inte vågade ropa upp dem, men jag påminde mig om min livsfilosofi att göra det jag har lust me även om jag tror att jag inte vågar. Mary Jean II, this is Peristera, the sailing yacht in front of you.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg