måndag 16 september 2019

Saker på bokstaven s

Min son går i Svenska Skolan här i San Diego och idag ska han ta med sig saker som börjar på bokstaven C. Ord och uttryck på svenska språket som börjar med bokstaven S. Lär dig nya svenska ord. Klicka på ordet för att se dess exakta definition. Samla saker som börjar på en viss bokstav , och några med andra begynnelsebokstäver.


Ha en figur som börjar på den bokstaven som bara tycker om saker på samma bokstav.

T ex Fisken Fia tycker bara om saker som börjar på f. Låt barnen hjälpa henne att hitta “hennes” saker. Ta fram lekdegen och gör bokstäver. Ord på Svenska som börjar på c - Synonymer.


Hur många bokstäver innehåller ordet? Se dina favoritprogram när du vill i SVT Play - fri television på nätet. Jag ska på maskera utklädd till något på bokstaven A. Sak att jonglera med Sakate-knivar saker du inte visste bok saker från indiska SAKER PÅ A saker till dockhus saker till håret säkerhetsbälte för hund säkerhetskit Säkerhetskurs(kanot) Säkerhetslina lr sk Dumsnöre Säkerhetspaket Säkerhetssele säkerhetsväst sakfinnare saknad saknad flyttad arbetskamrat.


På torsdagar har vi ett femte tillfälle där bokstaven står huvudperson.

Men nu är det mer kreativa övningar. Pyssel och motorik är temat. På bokstaven s gjorde vi sugrörsmålningar, byggde skyskrapor och pysslades spindlar. Ibland lägger vi in ett pass vid datorn på fredagar också. Maskeraddräkter på Bokstav S Ska du på maskeradfest och är på jakt efter den perfekta maskeraddräkten?


Tänk vad roligt att få låta fantasin flöda fritt och att få vara precis den du vill för en natt. Vi har mängder med dräkter som du kan välja bland för att bli något roligt eller fantasifullt. Jag trodde vi hade en åsna (den från Shrek) någonstans, men uppenbarligen hade jag fel.


Hjälp min dotter skall ha med sig en sak på bokstaven F imon. Vill ha lite hjälp med det. Dom saker jag har sagt vill hon inte ta med. Här gäller det att komma på flera saker på samma bokstav.


Sakerna man ska komma på kan väljas efter ett tema, intresse, ålder eller något annat. Min dotter skall ha med sig en sak på bokstaven J imon till skolan och det står helt still hjälp mig. O så otroligt mycket mera på denna bokstaven ä, en av mina favoriter är ju Älvan så liten o skör men så vacker, änglarna med symboler som betyder olika saker för oss alla, ämnar är ett sådan ord som messt är i svår läsen tex politik o annat ämne.


Julkalendern - Fem myror är fler än fyra elefanter Avsnitt av 28: Bokstaven S Sändes 30. Att hitta på saker som börjar på B. Boll, bulle, brödrost,. Sen vet jag inget mera som man kommer på just nu.

Inte lätt att hitta på saker som börjar vissa bokstäver. Kommer ni på nått saker som börjar på bokstaven B? Dessa ord har vi sen jobbat vidare med. Jag har ävern gjort liknande uppgifter med bokstaven K. Nu får det räcka det finns säkert massor till. Min tv bråkar med mig rätt vad det är så försvinner bilden, Då får man stänga av och.


Det ska man få ihop några. Särskild vikt har jag lagt på beskrivande (av sak eller person) ord. Eftersom jag har en ordlista med cirka 500. Hjälp mig att hitta positiva gärna beskrivande ord som börjar på bokstaven A.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg