tisdag 17 september 2019

Sunfleet recension

Anledningen är att jag har missat den vid den första skadekontrollen, men upptäckt den senare. Om man då ringer in och anmäler skadan blir man betalningsskyldig fastän man vet att man inte har orsakat den. Dessutom stänger de ner ärendet utan att ens informera mig. Så mitt tips är att undvika detta företag. Första dagen är imorgon och det känns grymt kul!

Personuppgiftspolicy Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Enkelt att programmera (för normalbegåvade testdrivna utvecklare). Om du bokar fler än två gånger per månad så lönar det sig med ett fast medlemskap. Som pay and go medlem får du lite högre bokningsavgift och ingen rabatterad helgavgift men du betalar inte någon fast månadsavgift (i dagsläget 1kronor per månad). Det gör att det blir svårt att jämföra deras erbjudanden rakt av.

Har precis upptäckt att sunfleet bilpool finns hyfsta nära oss och det verkar ju bra. Någon som är med och kan dela med sig av sina erfarenheter? Vad är bra, vad är dåligt? Du bokar nya Volvobilar från en timme eller precis så länge du vill.

Själklart kan ni med erfarenhet från andra bilpooler också dela med er! Linköping är definitivt en stad vi kommer att finnas kvar i och som vi ser utvecklas jättefint. Jag laddade ner appen men använde i slutändan inte tjänsten kom på att jag måste säga upp det innan gratismånaderna tog slut med mer lr mindre en lånads marginal.

Anledningen till att jag inte använde den var för att det i slutändan var för dyrt. Argumenten är desamma oavsett namn – ”Ett enkelt, smidigt och bekymmersfritt bilägande” – och visst ingår en del tjänster i upplägget. Lönar sig generellt för korta bokningar mätt i tid och km jämfört med hyrbil. Att dela bil och åka med varandra kan vara ett bra sätt att spara pengar och hjälpa miljön. Genom att åka i samma bil så minskar man bensin konsumtionen.

Sunfleet ingår i priset. Vi har just nu bilar i Linköping. Medlemmarna hyr poolens bilar per dygn eller per timme. Det hela lanseras som ett bra, billigt och klimatsmart alternativ till att ha egen bil.

Bilpooler ger tillgång till bil när man behöver det, och möjligheten finns att hyra per timme, dygn eller så länge man vill. Skulle vara intressant att höra hur pass bra det funkar i praktiken. Hur tillgången på bilar är, hur pass lång framförhållning man normalt behöver etc. Trivector erbjuder konsulttjänster inom hållbara transporter och processbaserad verksamhetsutveckling.

Adresser, telefonnummer och kartor till alla företag och personer. Hitta med hjälp av vägbeskrivningar och gatubilder. Välkommen till Sveriges största bilpool.

Marcus Hernhags fjärde bok i serien Den enkla vägen har nu funnits ute ett tag och då jag nyligen fick ett recensionsexemplar så tänkte jag att just en recension av boken är på sin plats. Denna gång har Hernhag en medförfattare, ingen mindre än Arne Kavastu Talving. P-A Knutsson Recension Vi spelar Avicii Invector – som ett Guitar Hero i rymden.

Försäkring och obegränsad körsträcka ingår i priset. Boka online idag med världens största onlineportal. Nyheter, fördjupning, sportnyheter, ekonominyheter, utrikesnyheter, debatt, ledare, kultur och webb-tv.