onsdag 4 juli 2018

Krönika ämnen flashback

Krönika ämnen flashback

Det har på senare tid blivit allt svårare att finansiera verksamheten enbart genom annonsintäkter. Men med frivilliga donationer kan allt bli verklighet. Samtliga donationer går till servrar, bandbred underhåll och utveckling av flashback. Tillsammans kan detta bli riktigt bra. Att skriva en krönika.


Hjälp med att skriva en krönika om SL - Flashback. Du behöver inte skriva om ett unikt ämne , men ditt uttryck och din vinkling behöver vara originella. Rockjournalisten Elin Unnes skriver krönikor för Allt om trädgård. Hon har valt att rikta in sig på porträtt av ”odödliga odlare”, men skriver också om företeelser som stadsodling. Mall – Skriva krönika Om en krönika En krönika är en personlig tolkning av en händelse.


Viktigt i en krönika är just att den är personlig, den ska alltså innehålla krönikörens egna tankar och kommentarer. Krönikor kan skrivas ganska fritt, men vissa punkter är bra att alltid tänka på. Om jag skulle skriva en krönika idag hade jag kanske skrivit om Madeleines förlovning.


Inte för att stjäla ämnen (haha), men för att bli inspirerad. Det är svårt att skriva en krönika bara sådär när man inte egentligen vet vad man vill skriva om eller inte direkt har en åsikt om något. OnT: En krönika är ju som ett kåseri och är mer åt det avslappnade, humoristiska hållet vad gäller texter. Man behöver inte hålla sig till fakta utan kan med gott samvete lätta på mameluckerna och dra en riktig skröna om man så vill.


Det är inte för intet det är min favorittyp av text! Genom åren så har Flashback förekommit i en mängd olika mediesammanhang, både positiva och negativa. Vi har här valt att samla ett urval av allt det som skrivits om Flashback genom åren. På samma sätt som Flashback förändrats med tiden, så har även medierapporteringen gjort detta. Vi hjälper dig att få en bättre koll på ditt pensionssparande, din pensionsförsäkring och din liv- och sjukförsäkring.


Försäkringsgivare är SEB Pension och. Jag har en skrivuppgift i svenskan att skriva en krönika om valfritt ämne. Men jag känner mig helt tom i huvudet, det har gått en vecka utan att jag skrivit ett ord.


Krönikan ska in på fredag för respons och bearbetning kommande vecka. Så nu behöver jag massor av idéer på vad jag kan skriva om! Relationen mellan barn och deras föräldrar får i det här sammanhanget sägas vara något som är ständigt aktuellt.


Krönika ämnen flashback

Stilnivån i en krönika kan variera beroende på det sammanhang där texten ska publiceras. Hatet på Flashback - här kan du läsa alla Aftonbladets artiklar om hatet och påhoppen på internetsidan Flashback. Upptäck dessutom unika reportage och TV-klipp om hemsidan - som blivit ett laglöst land. En krönika behöver inte vara ett tydligt ämne som gratis mensskydd eller gratis kollektivtrafik.


Personligen brukar jag ibland skriva krönikor utefter händelser som jag har tagit del av som jag sedan kopplar till både mig själv men även spinner vidare på och förklarar i ett bredare perspektiv. Många krönikor är uppbyggda på likartat sätt. Se vår gratis mall för krönikor för att inspireras till att skriva en superfin krönika.


Gratis mallar och exempel på dokument på Mallar. Allmänt om att skriva krönika. Krönikor är relativt fritt skrivna texter, men att utgå från en mall kan ändå vara givande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Populära inlägg